گوش پاک کن

اگر می‌خواهید از گوش پاک کن برای تمیزی گوش‌های دلبند‌تان استفاده کنید باید بدانید که این کار مناسب برای پاک کردن و تمیز کردن گوش‌های کودک نیست.
استفاده از گوش پاک کن باعث خواهد شد که گوش دچار آسیب شود و بسیاری از کودکان با این آسیب‌های گوشی با مشکلات زیادی برخورد کرده‌اند و آن هم فقط بخاطر استفاده از گوش پاک کن بوده است.
در حال حاضر برای تمیز کردن گوش‌ها در ایران از گوش پاک کن‌های پنبه‌ای استفاده می‌کنند که این کار بسیار غلط است. این را می‌دانستید که کانال گوش خود به خود تمیز می‌شود و نیازی نیست که ما خود را به زحمت‌ انداخته و کانال گوش را تمیز کنیم!؟ پس پیشنهاد می‌کنیم برای خرید سیسمونی نوزاد هرگز گوش پاک کن نخرید.

نکاتی در رابطه با گوش پاک کن

با استفاده از گوش پاک کن‌ها برای پاک کردن گوش باعث می‌شود که به کانال گوش آسیب برساند و یا این که موم داخل گوش را به جای این که به خارج از گوش منتقل کند آن را به داخل گوش می‌ راند و این باعث خواهد شد که این موم به داخل گوش برود و در نهایت باعث شود که حجم زیادی در پشت پرده گوش قرار بگیرد و منجر به پاره گی در پرده گوش شود.
اگر پرده گوش را نیز پاره نکرد باعث می‌شود تا پرده اذیت شده یا کمی‌ خراش ببیند. اما مادران چون به سلامت تمیزی گوش‌های نوزاد بسیار حساس هستند و می‌خواهند کودک بسیار تمیز باشد بنابراین اقدام به استفاده از گوش پاک کن‌های پنبه‌ای می‌کنند.
این گوش پاک کن‌ها گر چه از روی ظاهر بهداشتی و مفید به نظر خواهند رسید اما به شدت برای گوش ناسالم و غیر مفید هستند. برای نوزادانی که به تازگی به دنیا آمده‌اند و گوش‌های آن‌ها دارای جرم است نگران این جرم‌ها در داخل گوش کودک نباشید.

گوش پاک کن

این جرم‌ها مفید هستند و ویژگی‌های خاص خود را برای گوش دارند. یکی از این خصوصیات این است که مانند یک عایق در برابر آب داخل گوش عمل می‌کند. ماده‌ای که در داخل گوش قرار دارد بسیار چسبنده است و این چسبندگی کمک خواهد کرد که هیچ آلودگی یا گرد و غباری وارد گوش نشود.
اگر گوش بخواهد دچار عفونت شود این جرم گوش که همه می‌خواهند از دست آن راحت بشوند به کمک می‌آید و عفونت گوش را از میان می‌برد یا می‌تواند پیشگیری کند تا گوش دچار عفونت نشود.
ترکیباتی که در جرم گوش وجود دارد باعث می‌شود که باکتری‌ها و قارچ‌ها را نابود می‌سازد. اگر گوش کودک دارای جرم‌های زیادی است و باید حتما آن را پاک کرد بهتر است کودک را به حمام ببرید تا جرم‌ها نرم بشوند و بتوان آن‌ها از گوش خارج کرد.
به طور مرتب از گوش پاک کن استفاده نکنید مگر در مواقعی که واقعا باید جرم گوش پاک شده باشد و این جرم زیاد ممکن است به گوش آسیب برساند. اما در مواقعی که لازم نیست نباید از گوش پاک کن استفاده کرد.

مشکلات به کار بردن بیش از اندازه از گوش پاک کن

فشار دادن گوش پاک کن یا وسایل دیگر به داخل گوش باعث خواهد شد که جرم‌ها به داخل گوش برود و باعث بروز مشکلاتی در داخل گوش شود که در برخی از موارد جبران ناپذیر خواهد بود. در هر صورت فرو کردن هر نوع شی‌ به داخل گوش ممنوع است.
هیچ وقت دست خود را به داخل گوش نوزاد فرو نکنید این کار نیز بسیار خطرناک است انگشتان دستان والدین بزرگ است و باعث آزار نوزاد خواهد شد.
با ترشح جرم گوش چه کنیم بیشتر والدین از ترشح گوش کودک خود رنج می‌برند. که این جرم‌ها داخل گوش تجمع می‌کنند و باعث اذیت شدن کودک خواهد شد. در کودکان ترشح جرم نشانه خوبی را ندارد زیرا اگر در کودکان یا نوزادان جرم گوش بیش از‌اندازه باشد امکان دارد که کودک یا نوزاد بیمار باشد.
ایجاد جرم‌های زیاد در داخل گوش باعث می‌شود که کودک گوش‌های خود را بکشد یا بیش از حد معمول آن را بمالد. کودکانی که نمی‌توانند به خوبی تکلم کنند و هنوز در سن تکلم قرار نگرفته‌اند با دست زدن به گوش‌های شان اعلام می‌کنند که از چیزی ناراحت هستند. و از ناراحتی در گوش‌های خود رنج خواهند برد.

گوش پاک کن

اگر میزان تجمع جرم در گوش به حد بالایی برسد و از گوش به بیرون بزند باعث خواهد شد که به گوش آسیب زیادی وارد شود. زیاد شدن جرم در داخل گوش امکان دارد گوش را با ناراحتی‌هایی از قبیل گوش درد و یا گاهی اوقات باعث ایجاد سرگیجه خواهد شد.
برای این که جرم گوش نوزادان را از بین ببریم بهتر است از یک قطره کمک بگیریم. که این قطره گوش را باید به مدت روزی یک بار استفاده کنید تا این قطره بتواند جرم گوش را نرم کند و کم کم آن را بیرون بیاورد.
نرم شدن گوش به آرامی‌صورت می‌گیرد و دیگر نیازی نیست که از گوش پاک کن یا هر وسیله دیگری برای بیرون آوردن آن کمک بگیرید. البته به موارد مصرف این نوع دارو‌ها نیز دقت کنید این قطره‌های گوش برای کودکان زیر شش سال توصیه خواهند شد.
در برخی از مواقع جرم گوش به راحتی از داخل گوش بیرون نمی‌آید و بسیار سفت و محکم شده است در این شرایط باید کودک را به نزد دکتر ببرید تا کودک را معاینه کند و با استفاده از وسیله‌ای که دکتر‌ها از آن استفاده می‌کنند جرم را از داخل گوش کودک در بیاورد.
البته کودک باید بدون هیچ حرکتی دراز بکشد حتی این که اگر در حین درآوردن جرم از داخل گوش باعث ایجاد درد برای کودک شود.
البته برای نوزادان و کودکانی که آرام نمی‌گیرند و دائم در حال حرکت هستند باید از بیهوشی عمومی‌استفاده کرد. اگر کودک از عفونت‌های گوش رنج می‌برد و سابقه آن را نیز دارد باید بعد از خارج کردن جرم از گوش کودک حتما برای کودک آنتی بیوتیک تجویز نماید.
اگر می‌خواهید جرم گوش نوزاد را پاک کنید می‌توانید یک دستمال بردارید کمی‌ از دستمال را مرطوب کنید و آن را به لاله گوش بکشید و اگر جرم گوش کمی‌ مایل به جلو شده است آن را با دستمال با احتیاط خارج کنید البته این را در نظر بگیرید که هیچگاه دستمال را در داخل گوش نوزاد نکنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *