لباس مناسب نوزاد

سعی کنید هنگامی‌ که می‌خواهید برای نوزاد لباس بردارید ابتدا به این نکته توجه کنید که به چه تعداد لباس برای نوزاد خود احتیاج خواهید داشت بعد از آن به پوشیدن لباس برای نوزاد خود اقدام کنید.
ابتدا فصلی را که می‌خواهید برای پوشاندن لباس نوزاد انتخاب کنید را مد نظر بگیرید بدانید که نوزاد در چه فصلی از ماه قرار دارد.

به کار بردن لباس مناسب نوزاد

برای اینکه بتوانید از لباس مناسب نوزاد استفاده کنید، همیشه از لباس‌های بی ضرر‌تر استفاده کنید. اما همیشه نیز اینگونه نخواهد بود پس سعی کنید همیشه لباس‌های مناسبی را برای نوزاد انتخاب کنید سعی کنید اگر می‌خواهید نوزاد را در هوای سرد به بیرون ببرید برای گرم نگه داشتن دست‌های نوزاد از دستکش استفاده کنید.
زیرا هر چه لباس زیاد نیز به نوزاد بپوشانید با این همه بدن نوزاد گرم خواهد شد و دستان نوزاد گرم نخواهد شد. دستان نوزاد به هر حال سرد خواهد بود، در بیشتر مواقع امکان دارد بدون آگاهی کاری را انجام بدهید که بعد از انجام آن کار متوجه خواهید شد که این کار اشتباه بوده است و دیگر پشیمانی سودی نخواهد داشت.
پس سعی کنید اطلاعات خوبی برای هر کاری که می‌خواهید ایجاد کنید داشته باشید. در فصل‌های سرد سال سعی کنید به اندازه به نوزاد لباس بپوشانید.

درجه حرارت بدن نوزاد را کنترل نمایید

اگر بخواهید به نوزاد لباس زیادی را بپوشانید بدن نوزاد با گرمای زیادی رو به رو خواهد شد و در نتیجه با این کار بدن نوزاد خیس خواهد شد و این کار باعث می‌شود که بدن نوزاد با کاهش آب رو به رو شود و این که با تعریق زیاد نوزاد بیمار شود.
و یا این که برخی از والدین با پوشاندن لباس زیاد به نوزاد خود و قرار دادن نوزاد در کنار بخاری و شوفاژ باعث خواهند شد که دمای بدن نوزاد بالا برود و ناگهان احساس کنید که نوزاد تب دارد.
دمای بدن نوزاد می‌تواند بین بیست و سه تا بیست و پنج درجه باشد برای همین به والدین توصیه خواهد شد که دما را در همین حد نگه دارند تا بدن نوزاد نیز در آرامش به سر ببرد.

لباس مناسب نوزادزیرا این دمایی است که بدن نوزاد به آن احتیاج خواهد داشت نه دمای بیش از این دما که گفته شد برای نوزاد کلافه کننده و در نهایت باعث بیماری خواهد شد.
در این حالت از دمای مورد نظر سعی کنید که به نوزاد شیر بدهید تا خنکی بدن نوزاد تامین شود اگر نوزاد را در کنار بخاری یا شوفاژ قرار می‌دهید امکان دارد که بدن نوزاد آب خود را از دست بدهد و باعث ایجاد تب در بدن نوزاد شود.
با این حال مادران دست به کار‌هایی می‌زنند تا بتوانند این دما را کاهش دهند برای این که بخواهند این دما را کم کنند به گفته‌های مادربزرگ‌های‌شان برای این کار استفاده می‌کنند یا این که نوزاد را به نزد پزشک می‌برند.
که این کار درستی نیست باید مراحل مراقبت خود را برای نوزاد در نظر بگیرند تا بدانند مشکل کار از کجا بوده است.
هنگامی‌ که نوزاد را به نزد پزشک می‌برند و هنگامی‌ که پزشک با داغی بدن نوزاد رو به رو خواهد شد امکان دارد دارو‌هایی را برای نوزاد تجویز کند.
زیرا تب برای پزشکان بسیار مهم خواهد بود پس با این کار باعث خواهید شد که ناخواسته به نوزاد دارو دهید در صورتی که نوزاد به دارو احتیاجی نخواهد داشت.
گاهی مواقع پزشکان علت گرما و تب را برای نوزاد عفونت تشخیص می‌دهند و غافل از این که لباس‌های زیاد این بلا را بر سر نوزاد آورده است و نوزاد مجبور است در عین سالم بودن آنتی بیوتیک مصرف کند که این باعث خواهد شد به سلامتی نوزاد خطر جدی را وارد سازد.
که راه حل گرمای زیاد را می‌توانید در کم کردن لباس نوزاد بدست بیاورید تا این که بخواهید نوزاد را به دکتر ببرید و برای سالم بودن نوزاد خود دارو‌هایی را مصرف کنید.

کلاه مناسب نوزاددر فصلی که هوا گرم است بهتر است که از لباس‌های کم استفاده کنید، زیرا دیگر هوا رو به گرمی‌ است و از آن سرمای سوزنده سرما خبری نیست پس می‌توانید لباس‌های نوزاد را کاهش دهید.
در فصل سرد سال نیز لباس‌های گرم به نوزاد بپوشانید اما تعداد آن ها را زیاد نکنید بلکه سعی کنید از لباس‌های گرم که دارای ضخامت هستند برای نوزاد استفاده کنید و تعداد آن را کم کنید.
نوزاد را همان گونه که در سال‌های اولیه به دمای بدن خود عادت می‌دهید در بزرگسالی نیز خواهید دید کودک شما به همان دما عادت دارد.
زیرا سیستم بدنی کودک در نوزادی با همان دما عادت کرده است و در سال‌های بعد بزرگ سالی مانند یک یا دو سالگی نیز خود کودک از لباس‌های زیاد بیزار خواهد بود و علاقه مند به پوشاندن لباس‌های زیاد نیست. برای همین به انتخاب لباس مناسب هنگام خرید سیسمونی نوزاد توجه داشته باشید.

لباس مناسب در فصل زمستان

  • کلاه
  • دستکش
  • جورات ضخیم
  • لباس ضخیم

برای خرید سیسمونی کودک برای هر قسمتی از بدن نوزاد بهتر است که لباس مناسب را در نظر بگیرید، به طور مثال اگر بخواهید که در فصل زمستان این انتخاب را داشته باشید باید برای این که قسمت سر نوزاد گرم باشد از یک کلاه استفاده کنید.
البته کلاهی که سر نوزاد را زیاد گرم نکند که باعث شود که سر نوزاد خیس عرق شود از دستکش برای گرم کردن دستان نوزاد استفاده کنید.
از جوراب‌هایی که دارای کمی‌ ضخامت هستند نیز برای گرم کردن پا‌های نوزاد از آن ها استفاده کنید برای بدن نوزاد نیز بهتر است که از لباس ضخیم استفاده کنید تا این که بخواهید از چندین لباس برای گرم نگه داشتن بدن نوزاد از آن استفاده کنید.
بنابراین برای پوشش لباس‌های مناسب باید تمام موارد را در نظر بگیرید تا کودک شما دچار مشکل یا ناراحتی در این زمینه نشود و لباس‌های کمتری نیز کثیف شوند با این حال کمکی نیز به حال مادر خواهد کرد.
پس لباس‌های ضخیم را در یک قسمت از کشو کمد نوزاد قرار دهید آن‌هایی که دیگر نیازی به لباس دیگر ندارند و خودشان ضخیم هستند و همین طور نیز لباس‌های نازک‌تر را برای فصل‌های بهار و تابستان در نظر بگیرید. با این کار نظم خوبی را به لباس‌های نوزاد خود می‌دهید و هر موقع به هر لباسی احتیاج داشتید به راحتی به آن دسترسی پیدا خواهید کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *