سوختگی پای نوزاد

بیشتر کودکان در سال‌های اولیه زندگی خود دچار این عارضه خواهند شد که پای آن‌ها قرمز می‌شود که به اصطلاح به این قرمزی در پوست که با درد یا سوزش همراه است سوختگی پا می‌گویند.
سوختگی پای نوزاد برای این بوجود می‌آید که نوزاد را تا سن دو سالگی با پوشک می‌بندند و با این کار پای نوزاد با ادرار و مدفوع درگیر خواهد بود.

عامل اصلی سوختگی پای نوزاد

ادرار خود به تنهایی چون دارای یک نوع اسید است باعث می‌شود که پای کودک آسیب ببیند و باعث ایجاد سوختگی شود و یکی از علت‌های دیگر آن این است که هوا به داخل پوشک نمی‌رسد تا پوست تنفس کند به همین خاطر است که باعث می‌شود پای کودک آسیب ببیند. اگر به زودی به داد این عارضه نرسیم باعث می‌شود که عفونت در داخل پوست ایجاد شود و مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت. باعث خواهد شد که کودک اذیت شود و خواب راحت و آرامی‌ را نداشته باشد. برای این که از این موارد در نوزاد خود جلوگیری کنید باید زود به زود پوشک کودک را تعویض نمایید و نگذارید که مدت زمان زیادی را کودک بسته بماند هنگامی‌ که پوشک کودک را باز می‌کنید هوای مناسب و کافی به پوست خواهد رسید.
هم این که بعد از باز کردن پوشک پای کودک را به خوبی شستشو دهید تا پاک و تمیز شود حتی اگر فقط ادرار باشد اگر از دستمال مرطوب کمتر استفاده کنید خیلی بهتر است زیرا دستمال‌های مرطوب به علت مواد شیمیایی که در خود دارند و صنعتی هستند این امکان را دارد که برای پوست حساسیت‌هایی را ایجاد کند.

 پای نوزاد

موادی که بتوان با آن پای کودک را تمیز کرد

پس بهترین مایع برای شستشوی پای کودک به کار بردن آب و صابون کودکان است که از قلیایی کمتری برخوردار باشد و اسید زیادی در صابون استفاده نشده باشد که باعث ایجاد خشکی در پوست شود.

صابون غیر قلیایی و گلیسیرینه

می‌توانید از صابون‌های گلیسیرینه نیز استفاده کنید یا از شامپو بدن که گزینه خوبی برای شستشوی کودک است. با این حال پای کودک را به خوبی تمیز کنید و آن را خشک نمایید می‌توانید بعد از هر بار باز و بسته کردن پای کودک با کرم کالاندولا آن را چرب کنید تا از خشکی و سوختگی پا جلوگیری کند.
سعی کنید اگر پای کودک دچار سوختگی شد حتما آن را سریع درمان کنید و نگذارید تا این سوختگی روی پای نوزاد یا کودک باقی بماند زیرا باعث خواهد شد که بیماری‌هایی نظیر قارچ و حساسیت شدید در کودک ایجاد شود. اگر به سرعت اقدام به رفع سوختگی در پای نوزاد نکنید باعث خواهد شد که با عوارضی مانند التهاب پوست و خارش و بی تابی بیش از حد نوزاد رو به رو شوید. و با این حال باید زمان زیادی را برای بهبود این بیماری صرف کنید.
در برخی از مواقع نیز هنگامی‌ که پوشک نوزاد را زود به زود نیز تعویض می‌کنیم باز هم علامت‌هایی از سوختگی و التهاب را خواهیم دید. البته در همه موارد استفاده زیاد از پوشک به مدت کم دلیل این نخواهد شد که پای کودک شما دچار التهاب نخواهد شد.
امکان دارد این حساسیت‌ها با دارو‌هایی مانند آنتی بیوتیک‌ها پیش بیاید. گاهی مواقع با آنتی بیوتیک‌ها امکان دارد که حساسیت در پای کودک ایجاد شود.
استفاده از همه نوع از پوشک‌ها مناسب نیستند برخی از پوشک‌ها به علت بافتی که دارند برای پوست حساس و لطیف کودک مناسب نیستند. باید در خرید پوشک از پوشک‌های مرغوب استفاده کنید. استفاده از کرم‌ها و لوسیون‌ها را هرگز فراموش نکنید این کرم‌ها به موجب موادی که در خود دارند این امکان را بوجود می‌آورند که بتوانند یک نرم کنندگی فوق العاده را برای پوست ایجاد کنند. همین طور برخی از این کرم‌ها می‌توانند باعث تقویت پوست پای کودک شوند به علت موادی که در خود دارند می‌توانند به عنوان یک مغذی پوست به کار بیایند و در برابر سوختگی مقاومت کنند.

سوختگی پای نوزاد

پوشک‌ها با جنس مرغوب را فراموش نکنید

برای خرید سیسمونی کودک حتما مرغوبیت پوشک را در نظر بگیرید. همیشه سعی کنید که پای کودک خشک باشد، اگر این کار را نمی‌توانید همیشه گی انجام دهید این راه را به مادران عزیز توصیه می‌کنیم.
وقتی که پوشک نوزاد را تعویض کردید سعی کنید سریع پای نوزاد را نبندید بلکه بگذارید کمی‌ پای نوزاد باز بماند و هوا بخورد این اکسیژن که به پوست نوزاد می‌رسد بسیار مفید است و باعث خواهد شد که پای نوزاد خشک باقی بماند و اکسیژن لازم را دریافت کند.
البته اگر میزان این سوختگی‌ها زیاد است بهتر است کودک را نزد پزشک ببرید و طبق نظر پزشک کودک را درمان کنید. مدت درمان سوختگی پای نوزاد می‌تواند متفاوت باشد یعنی این که اگر این سوختگی کم است پای کودک در مدت زمان ده تا پانزده روز بهبود خواهد یافت و اگر شدید است طول مدت درمان به بیست روز خواهد رسید.
این نکاتی را که برای شما می‌گوییم را حتما مورد توجه قرار دهید با این کار شما به راحتی به درمان خواهید پرداخت و به زودی نتیجه بهبودی را خواهید دید اما اگر از کنار آن عبور کردید و به آن اهمیت ندادید مشکلات شما دو چندان خواهد شد.
اگر بعد از درمان‌هایی که گفته شد کودک شما علائم بهبودی را حاصل نکرد بهتر است که حتما کودک را به پیش پزشک متخصص ببرید تا درمان را به زودی شروع کنید و علت آن را بدانید.
استفاده از کرم‌های سوختگی باعث خواهد شد تا از حساسیت و سوختگی جلوگیری کند. استفاده از کرم‌های گیاهی مناسب‌تر هستند بهترین این کرم‌ها که به شکل گیاهی هستند به نام کالاندولا است. که دارای قابلیت نرم کنندگی و برطرف کردن خشکی پوست خواهد شد.
حتما این موارد را در سلامت بهداشت پای کودک خود در نظر بگیرید و هیچ گاه آن را فراموش نکنید.
زیرا این نکات بسیار کلیدی هستند و از بروز چنین بیماری‌هایی جلوگیری به عمل خواهد آورد.پس این نکته را بدانید که پیشگیری بهتر از درمان است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *