کاربرد فین گیر

در وسایل سیسمونی نوزاد که برای کودک تهیه می‌شود، می‌توان گفت خیلی از چیز‌های ریزی در فهرست ضروری‌ترین وسایل نوزاد قرار دارند که زیاد به چشم نمی‌آیند ولی بسیار پر کاربرد هستند و مانند وسایلی که فقط جنبه دکوری دارند، نیستند.
حتی از این وسایل یک بار هم استفاده نمی‌شود و فقط و فقط در سیسمونی جنبه دکوری را دارند پس به مادران عزیز توصیه می‌کنیم که از خریدن این گونه وسیله‌ها خودداری کنند و بی جهت برای این وسیله‌ها هزینه نکنند.
یکی از این وسیله‌هایی که بسیار کاربرد دارد ولی جزء موارد ریز سیسمونی کودک به حساب می‌آیند را معرفی خواهیم کرد. یکی از این وسیله‌ها فین گیر‌ها هستند. از این وسیله در زمانی استفاده می‌شود که بینی نوزاد بسته شده باشد و به راحتی نتواند نفس بکشد.

از بین بردن گرفتگی بینی نوزاد

این شرایط در مواقعی بوجود خواهد آمد که نوزاد بیمار شده باشد و بینی او گرفته باشد حفره‌های بینی نوزاد زیاد بزرگ نیست برای همین نمی‌توانید با دستمال یا گوش پاک کن در داخل بینی گرفتگی آن را از بین ببرید. در گاهی از موارد که بینی گرفته می‌شود این مواد بینی خشک می‌شوند و کمی‌ کار را مشکل می‌کنند البته به شما پیشنهاد می‌کنیم که با قطره چکان این خشکی را برطرف کنید. با آب مقطر و توسط قطره چکان می‌توانید به آرامی‌ مقداری از آب مقطر را در داخل بینی نوزاد بچکانید تا این خشکی برطرف شود.

فین گیر نوزاد

آب و نمک

البته می‌توانید با محلول‌های آب و نمک که در داروخانه‌ها برای گرفتگی بینی داده می‌شود استفاده کنید با این حال هر دوی این محصولات به ما کمک خواهد کرد که این خشکی را برطرف کنیم تا به راحتی بتوانیم موادی را که در داخل بینی قرار دارند را به راحتی خارج کنیم.
در این قسمت می‌توانید از فین گیر‌ها استفاده کنید. برای این که بخواهید این فین گیرها را به کار ببرید باید به آرامی‌ از آن‌ها استفاده کنید و آن را به آرامی‌به داخل بینی نوزاد ببرید و با زور و فشار زیاد این کار را انجام ندهید.
زیرا با فشار آوردن به مجرای بینی باعث می‌شود که بینی دچار خونریزی شود که باعث خواهد شد که راه تنفسی نوزاد را مسدود کند. حال که می‌خواهید از فین گیر استفاده کنید برای رفع خشکی از مواردی که گفتیم استفاده کنید بعد از آن نوزاد خود را بخوابانید و چانه او را در دست بگیرید و به سمت بالا هدایت کنید.
هنگامی‌ که از مایع که برای برطرف کردن خشکی به کار برده می‌شود را به داخل بینی نوزاد بچکانید. سر کودک خود را به مدت ده ثانیه به این شکل نگه دارید. در هر باری که قطره چکان را به کار می‌برید آن را حتما تمیز کنید.
تا منبعی برای رشد باکتری‌ها بوجود نیاید. در برخی از شرایط همین قطره‌ها موجب خواهد شد که گرفتگی بینی کودک رفع شود و دیگر احتیاجی به فین گیر‌ها نباشد.
برای این که فین گیر‌ها را به کار ببرید ابتدا آن را چک کنید و هوای اضافی را که در داخل فین گیر‌ها موجود است را از بین ببرید. بعد از این مرحله فین گیر را به داخل بینی نوزاد ببرید و آن را از حالت فشرده خارج کنید تا ترشحات بینی را به درون محفظه بکشد.
بعد از این کار فین گیر را از داخل بینی خارج سازید و ترشحات و موادی را که در داخل فین گیر قرار دارد را بر روی یک دستمال خالی کنید. همین کار را نیز برای حفره بینی دیگر نوزاد انجام دهید. اگر بعد از ده دقیقه متوجه شدید که راه بینی نوزاد هنوز گرفته است و احتیاج به فین گیر دارد بهتر است دوباره این کار را تکرار کنید. از این راه برای باز کردن بینی نوزاد بهتر است بیش از چهار بار استفاده نکنید.

فین گیر نوزاد

رعایت استاندارد مشخص برای دستگاه فین گیر

بهره وری بیش از حد از این دستگاه باعث می‌شود که حفره‌های بینی گرفتگی بیشتری را داشته باشند و این که باعث خواهد شد که به خشکی مفرط در داخل بینی منجر شود. همان طور که گفتیم از این دستگاه به آرامی‌ استفاده کنید زیرا باعث خواهد شد که در بینی خونریزی ایجاد شود و این خونریزی امکان دارد که راه بینی را مسدود کند.
عمل نفس کشیدن نوزاد را به مخاطره بیندازد. هنگامی‌ که از این دستگاه برای تمیز کردن بینی نوزاد بهره بردید بهتر است بعد از هر بار مصرف آن را به خوبی بشویید و ضد عفونی کنید.
اگر این کار را به خوبی انجام ندهید امکان دارد ذره‌ای از این ترشحات در داخل فین گیر بماند و در مرحله بعدی که از این فین گیر استفاده می‌کنید منبع خوبی برای رشد باکتری‌ها را فراهم آورده باشد و با ورود این فین گیر در داخل بینی باعث ایجاد بیماری در نوزاد شود. پس بهتر است که فین گیر را بعد از مصرف حتما بشویید و آن را تمیز کنید.
برای تمیز کردن بهداشتی این فین گیر‌ها ابتدا بعد از انجام کارتان فین گیر‌ها را با آب و صابون به خوبی بشویید سعی کنید از آب گرم برای شستشوی فین گیر استفاده کنید. فین گیر را در داخل آب و صابون قرار دهید و قسمت انتهایی آن را فشار دهید درست مانند موقعی که می‌خواستید هوای اضافی در فین گیر‌ها را از داخل محفظه خارج کنید.
بعد از این کار فین گیر را چندین بار فشار دهید تا آب اضافی از داخل آن خارج شود. بعد از آن فین گیر را در داخل آب تمیز بگذارید و آن را چندین بار فشار دهید تا ابتدا آب تمیز را به داخل بکشد و آب کف را به بیرون بدهد تا به خوبی داخل فین گیر تمیز شود.
هنگامی‌ که فین گیر مورد مصرف قرار داده می‌شود مواظب باشید کودک آن را از دست شما نکشد یا آن را به دهان خود نبرد. که عامل بسیار از میکروب‌ها است. باعث خواهد شد که کودک شما به بیماری مواجه شود. پس بهداشت را در همه زمینه‌ها مخصوصا در لوازم شخصی و همین طور فین گیر‌ها رعایت کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *