پد‌های شیر دهی

هنگامی که می‌خواهید به کودک خود شیر بدهید رعایت نکاتی برای این کار الزامی است. این که باید قبل از شروع شیر دادن به کودک خود ابتدا به حفظ بهداشت و سلامت سینه‌های خود اهمیت بدهید. رعایت نکات بهداشتی برای حفظ سلامت سینه‌ها هم برای کودک و هم برای مادر بسیار مفید و الزامی خواهد بود.
برای این که از سینه‌های خود مراقبت کنید خوب است که از پد سینه برای محافظت و رعایت بهداشت سینه‌های خود از آن استفاده کنید. هنگامی که پد‌های شیر دهی را خریداری می‌کنید باید طرز مصرف و به کارگیری آن را نیز بدانید.
برای این که بتوانید پد سینه را در جای مناسب خود قرار دهید باید از سوتین استفاده کنید. یکی از بهترین فوایدی که پد‌های شیر دهی برای سینه خواهند داشت این است که از عفونت سینه جلوگیری خواهند کرد.

طریقه به کار بردن پد‌های شیر دهی

برای به کارگیری پد ابتدا باید سینه را تمیز کرد و بعد کاملا آن را خشک کرد با این کار از تجمع باکتری‌ها در این ناحیه جلوگیری به عمل خواهد آمد. اگر احیانا به دور سینه آثاری از زخم وجود دارد بهتر است قبل از این که از پد بهره ببرید آن محل را که دارای یک زخم است را با کرم‌های مخصوص چرب نمایید.
بیشتر این پد‌ها قابلیت شستشو را دارند و می‌توان آن‌ها را شست اما اگر پد سینه را شسته‌اید بهتر است بگذارید تا آن پد به خوبی خشک شود.
برخی از این پد‌ها قابل شستشو نمی‌باشند و به شکل یکبار مصرف به کار برده می‌شوند بیشتر این پد‌ها از یک چسب که در ناحیه پشت آن قرار دارد استفاده می‌شود این چسب را قبل از مصرف باز کنید تا بتوانید از آن به درستی بهره‌مند شوید.

بعد از آن که چسب پد را باز کردید آن را در قسمت پشت سوتین بچسبانید. تا در جای خود لق نخورد و ثابت بماند. سعی کنید هنگامی که از پد استفاده می‌کنید آن را به درستی بر روی سینه‌های خود تنظیم کنید.

پد شیر دهی
باید این پد‌ها دقیقا بر روی نوک سینه قرار بگیرد. این پد‌ها دارای قابلیت زیاد برای جذب شیر را دارند و از این که شیر به داخل لباس نفوذ کند را از بین خواهد برد. حتما دقت کنید که پد بر روی نوک سینه قرار بگیرد و اگر احیانا بر روی نوک سینه قرار نگرفت چسب آن را باز کرده و دوباره آن را از پشت به سوتین بچسبانید و بار دیگر آن را تنظیم نمایید.
هنگامی که می‌خواهید از این وسیله استفاده کنید بهتر است قبل از به کار بردن، آن را به خوبی بررسی کنید تا از سالم بودن پد مطمئن شوید و این که حتما در مواقعی که پد را به کار می‌برید متوجه باشید که نوک سینه خیس نشده باشد.
اگر با نوک سینه خیس مواجه شدید سریع آن را پاک کنید و بعد از آن از پد استفاده کنید. بعد از این نیز خوب است که بعد از مدتی سینه‌های خود را ببینید و دقت کنید که پد خیس نشده باشد اگر خیس شده است سریع آن را عوض کنید و نوک سینه را حتما خشک کنید.
اگر از پد‌هایی استفاده می‌کنید که یک بار مصرف نیستند خوب است که آن‌ها را به دقت وارسی کنید. هنگامی که می‌خواهید پد سینه را بردارید بعد از هر بار خیس شدن سینه آن را عوض کنید. این را می‌دانیم که فضای مرطوب باعث رشد باکتری‌ها خواهد شد.
این رطوبت در سینه و نوک پستان باعث ایجاد عفونت خواهد شد. اگر متوجه خیسی در پد شدید و خواستید آن را تعویض نمایید آن را به آرامی از روی پوست خود بردارید هیچگاه پد را بر روی پوست خود نکشید.
این کار باعث می‌شود که پوست سینه که بسیار حساس است آسیب ببیند. اگر در هنگام باز کردن متوجه بشوید که پد به قسمت نوک سینه چسبیده است آن را نکشید تا به نوک سینه آسیبی وارد نشود. برای این کار بهتر است که از آب ولرم استفاده کنید تا به راحتی پد از نوک سینه جدا گردد و به سینه آسیبی وارد نشود.

پد شیر دهی

مادر با شیر اضافه خود چه کند؟

اگر مقدار شیری که در سینه دارید زیاد است و خیلی زود سرریز می‌کند بهترین کار این است که شیر خود را بدوشید و در شیشه‌های شیر قرار دهید و آن‌ها در داخل یخچال بگذارید تا بتوانید بعد از آن استفاده کنید.
اگر شیر را دوشیدید و باز هم به این مشکل برخوردید بهتر است از یک لباس اضافه‌تر و یک سوتین دیگر استفاده کنید. گاهی اوقات این مشکل به وجود خواهد آمد که با این که پد سینه را به کار می‌برید باز هم شیر به داخل لباس نفوذ خواهد کرد. در این هنگام لباس خود را عوض کنید تا احساس بد خیسی و چسبناکی شما را اذیت نکند.
اگر از پد‌های شیر دهی یکبار مصرف استفاده می‌کنید بهتر است بعد از هر بار مصرف آن‌ها را کنار بگذارید اگر از پد‌های قابل شستشو و چند بار مصرف را به کار ببرید، خوب است که بعد از تعویض پد آن را حتما بشویید.
اگر در همان موقع تعویض نتوانستید آن را بشویید بهتر است آن را داخل یک کیسه نایلون قرار دهید و در موقع مورد نیاز پد را بشویید.
همیشه به بهداشت و تمیزی سینه اهمیت بدهید بعد از هر بار تعویض حتما سینه را با اب ولرم شستشو بدهید. و قبل از این که بخواهید از پد استفاده کنید حتما سینه را باید خشک کنید.

حتی در مواقعی که می‌خواهید به کودک شیر بدهید ابتدا سینه‌ها را شسته و خشک کنید و بعد از آن اقدام به شیر دهی به کودک را پیش بگیرید با این کار به بهداشت خود و کودک خود بسیار کمک کرده‌اید.
اگر سینه را در هنگام شیر دهی خوب نشویید و آن را تمیز نکنید باعث ایجاد میکروب و عفونت بر روی سینه خواهد شد و این میکروب‌ها همراه با مکیدن نوک سینه توسط کودک باعث می‌شود که سلامت کودک نیز به خطر بیفتد.
پس شستشو سینه را هرگز از یاد نبرید چه درمواقعی که از پد استفاده می‌کنید چه در مواقعی که از پد استفاده نخواهید کرد. اما پد‌ها به مادران کمک خواهد کرد تا لباس‌هایشان دیرتر کثیف شوند و این که به تمیزی بیشتر خود و سینه‌های خود که مهمترین قسمت برای شیر دهی نوزاد است و منبع تغذیه نوزاد به حساب می‌آید توجه کنند و سلامت آن را حفظ نمایند. از فروشگاه سیسمونی در اصفهان انواع مختلف پدهای شیردهی را تهیه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *