کیسه آب گرم

گاهی اوقات پیش خواهد آمد که با گرفتگی عضلات رو به رو شویم و با درد‌های غیر قابل تحملی را تجربه کنیم. این فرآیند گرفتگی عضلات در کودکان نیز اتفاق خواهد افتاد.
مخصوصا در مواقعی که کودک بیمار باشد این بدن درد و گرفتگی عضلات بیشتر اتفاق خواهد افتاد.
برای این منظور گرم نگه داشتن قسمتی از بدن که دارای گرفتگی است را باید گرم نگه داریم. برای این کار خوب است که از کیسه آب گرم بهره ببریم.
البته به کار بردن کیسه آب گرم در مواردی کاربرد دارد و کیسه آب سرد نیز در موارد دیگری کاربرد دارند که هر یک کاربرد‌های متفاوتی را خواهند داشت.
از عواملی که باعث گرفتگی عضلات خواهد شد این است که بدن در یک شرایط کم آبی قرار خواهد گرفت. یا این که سیستم بدن به علت بیماری به هم خواهد خورد و بدن این تغییر حالت را به شکل بدن درد از خود بروز می‌دهد.

راه کار‌های استاندارد برای مصرف کیسه آب گرم

سه راه کار مناسبی که کیسه‌های آب گرم از آن بهره خواهند برد و برای بدن درد در کودکان و چه در بزرگسالان بسیار مفید بود را بیان خواهیم کرد. کیسه‌های آب گرم هنگامی‌ که بر روی قسمتی از بدن که درد می‌کند گذاشته می‌شود باعث ایجاد یک حس خوب و سرشار از آرامش برای کودک می‌شود زیرا این گرمی‌ برای بدن کودک که درد را تحمل می‌کند لذت بخش خواهد بود.
این گرما به شکل موضعی باعث می‌شود که کمی ‌از درد را در آن لحظه خاموش و فروکش کند در برخی مواقع نیز درد را از بین می‌برد و درد را به شکل معجزه آسانی بهبود خواهد بخشید.

کیسه آب گرمبا این که با بالا رفتن هزینه‌های انرژِی به دنبال راهی برای گرم کردن با حداقل‌ترین هزینه برای خود را داریم. به کار بردن کیسه گرم‌های معمولی به صرفه‌تر هستند تا از کیسه گرم‌هایی که با بهره‌مندی از جریان برق کار خواهند کرد.
طریقه کارکرد کیسه‌های آب گرم به این صورت است که برای تهیه آب گرم داخل کیسه باید مقداری آب را بجوشانیم و محفظه کیسه را باز کنیم و آب را در داخل کیسه بریزیم و در آن را ببندیم.
اما کیسه‌های آب گرم دیگری نیز هستند که با برق کار می‌کنند یعنی این که در داخل کیسه آن‌ها‌ آب قرار دارد برای گرم کردن آب آن به وسیله سیم برق آن را به داخل پریز قرار می‌دهیم بعد از مدت پنج دقیقه آب داخل کیسه گرم می‌شود.
البته به کار بردن این کیسه‌ها‌ در مواقع ضروری پرکاربرد‌تر خواهد بود. البته میزان انرژی در این کیسه‌ها‌بسیار بالا خواهد بود. اگر می‌خواهید انرژی کمتری را برای گرم کردن کیسه اختصاص دهید خوب است که از کیسه آب گرم‌های معمولی بهره‌مند شوید.
برخی از کیسه‌های آب گرم دارای یک پوشش بر روی کیسه هستند که حالت خوشایندی را ایجاد می‌کنند. در بعضی از موارد فقط درد در بدن نیست که باعث می‌شود از این کیسه استفاده کنیم بلکه امکان دارد که هوا گرم باشد و ما در بدن خود احساس سردی بکنیم؛ بنابراین به کاربردن این کیسه‌ها‌ حال شما را جا خواهد آورد.

می‌توانید این کیسه‌های آب گرم را بر روی بدن خود قرار دهید یا قسمتی که درد می‌کند را با استفاده از این کیسه گرم نگه دارید. اگر برای کودک خود آن را در نظر گرفته‌اید می‌توانید کودک را بخوابانید و کیسه را در ناحیه‌ای که بدن به آن احتیاج دارد قرار دهید.
سعی کنید که کیسه را طوری قرار دهید که کودک احساس سنگینی کیسه را تجربه نکند و حس خوبی به کودک دست بدهد. تا این که جدای دردی که دارد دوباره درد دیگری را متحمل شود.

کیسه آب گرم

کیسه آب گرم آرام بخش است

اگر آسیب دیدگی کودک بر اثر ضربه است و جای این ضربه کبود شده است و درد بدی را نیز به همراه دارد دیگر کیسه‌ها‌ با آب گرم مناسب نیستند باید از کیسه با آب سرد استفاده کنید حتی می‌توانید در درون این کیسه‌ها‌ یخ بگذارید تا درد را تسکین دهد. بسیاری از والدین برای تهیه سیسمونی نوزاد خرید کیسه آب گرم را ضروری می‌دانند.
یخ در تسکین دادن درد‌هایی که ناشی از ضربه به قسمتی از بدن هستند بسیار مفید واقع می‌شوند و درد را التیام می‌بخشد و درد را آرام می‌کند. پس هر کدام از کیسه‌های آب گرم و سرد هر یک برای خود ویژگی‌های جداگانه‌ای را دارند و برای شرایط خاص درمانی بدن استفاده خواهد شد.
در صورت استفاده بدون آگاهی از این کیسه‌ها‌ باعث خواهد شد که با مشکل رو به رو بشوید. برای درمان قسمتی از بدن که دارای ضربه است گفتیم که باید ترکیب یخ را به کار برد. در برخی موارد فقط به کار بردن یخ مناسب‌تر خواهد بود. زیرا یخ درد را تسکین می‌دهد و از خون ریزی جلوگیری خواهد کرد.

مدت زمان به کار بردن کیسه آب گرم و سرد

دقت کنید استفاده از کیسه‌های آب گرم یا سرد نباید بیش از حد انجام شود در هنگامی‌ که از این کیسه‌ها‌ استفاده می‌کنید مدت زمان را نیز در نظر بگیرید که چه زمانی را برای این کار باید در نظر گرفت. تایمی‌ که بیشتر برای این کار در نظر می‌گیرند بیش از بیست دقیقه نیست. تا بیست دقیقه می‌توانید کیسه را در محل درد قرار دهید بیش از این تایم را باید فراموش کنید.
پس برای کودک خود از کیسه‌های آب گرم به هنگام درد استفاده کنید. تا بتوانید درد‌های موضعی را کاهش دهید. برای کودکان خوب است که از کیسه‌های آبی استفاده کنید که دارای اشکال فانتزی بر روی کیسه‌های آب گرم قرار دارد.
زیرا بعضی از کودکان تمایل به این کیسه‌ها‌ را ندارند یا شروع به گریه کردن می‌کنند با این حال اگر از کیسه‌هایی که دارای اشکال گوناگون هستند استفاده کنید می‌توانید به راغب شدن کودک در به کار بردن کیسه آب گرم کمک کنید.
اگر برای نوزاد از کیسه آب گرم استفاده می‌کنید باید دقت کنید که اشکال روی کیسه برای کودک سرگرم کننده باشد تا موقع بی تابی بتوانید از این اشکال بر روی کیسه کمک بگیرید، پس حتما برای تهیه سیسمونی کودک و خرید کیسه آب گرم این نکته را در نظر بگیرید، سعی کنید رنگ‌های شاد را به کار ببرید تا برای کودک جالب و سرگرم کننده باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *