پوره‌ های مناسب کودکان

پوره یکی از کاربردی‌ترین نوع در غذا‌هایی است که در سال‌های اولیه زندگی برای کودکان درست می‌کنیم. شاید ابتدا فکر کنید که پوره می‌تواند چه چیزی باشد و از با چه چیز‌هایی می‌توان یک پوره خوشمزه و مناسب کودک را استفاده کرد.
استفاده از پوره‌ های مناسب کودکان در سال‌های نخست زندگی‌شان به این معناست که آن‌ها به علت این که دندان ندارند و نمی‌توانند غذا‌هایی را که دارای قطعه‌های محکمی‌ البته برای نوزادان محکم است را ندارند. زیرا باید این غذا‌ها را جوید بدون جویدن نیز امکان دارد در گلوی کودک گیر کند و باعث خفگی کودک شود.
البته برای نوزادان اینگونه غذا‌ها را باید با قاشق له کرد تا بتوانند آن را ببلعند، در غیر این صورت باعث ایجاد مشکل خواهد شد. در این دوران نیز یعنی در دوران نوزادی چون هنوز به مرحله آموزش برای خوردن غذا نرسیده است و این که مورد اساسی دندان‌های نوزاد است. که بدون دندان نمی‌توان عمل جویدن را انجام داد.
مادران باید از پوره‌های مناسب استفاده کنند تا کودک بتواند به راحتی از آن‌ها استفاده کند و پوره مناسب با میل خود را تغذیه کند. بهترین پوره‌ها طبیعی‌ترین آن‌ها هستند. اگر می‌خواهید پوره را برای کودک درست کنید خوب است که از مواد طبیعی و تازه برای درست کردن پوره استفاده کنید.
هیچ کاری راحت‌تر از این نیست که بخواهید برای کودک خود پوره درست کنید. باید بدانید که برای درست کردن پوره به چه چیز‌هایی نیاز خواهید داشت و به چه مواد اولیه‌‌ای احتیاج پیدا خواهید کرد.

پوره کودک
مادران عزیز باید برای خرید مواد اولیه برای درست کردن پوره این نکات را در نظر بگیرند که شامل:

  • گیاهان
  • میوه‌ها
  • سبزیجات

است و چه نوع ویتامینی را دارند و برای کودک چه فوایدی را خواهند داشت و متناسب با نوع فایده آن را خریداری کنید.

مصرف میوه برای درست کردن پوره

بطور نمونه برخی از میوه‌ها و سبزیجات برای رشد کودک و سلامتی بدن کودکان بسیار مفید است. یکی از این میوه‌ها که در درست کردن پوره از آن استفاده می‌شود و برای سلامتی کودک نیز بسیار مفید است. استفاده از میوه‌‌ای به نام سیب است.

طریقه درست کردن پوره

برای درست کردن پوره سیب برای کودک خود خوب است از سیب‌های رسیده استفاده کنید. ابتدا سیب را شسته و آن را به دقت خشک کنید تا کاملا تمیز شود بعد از آن سیب شسته شده را با چاقو برش بدهید و آن را به قطعات متوسط برش دهید.
یادتان نرود هسته‌های سیب را جدا کنید تا در داخل پوره نباشند که این باعث خواهد شد که احتمال خفه گی را در کودک افزایش می‌دهد. بعد از این که هسته‌ها را نیز جدا کردید و سیب‌ها را نیز قطعه قطعه کردید حال آن‌ها را در داخل یک قابلمه کوچک قرار دهید.
مقداری آب را به آن بیفزایید و آن را روی حرارت قرار دهید تا بجوشد بعد از آن که سیب‌ها خوب نرم شدند آن‌ها را له کنید و بعد از این که سرد شد آن را به کودک خود بدهید. پوره دیگری که آن را به مادران عزیز پیشنهاد می‌دهیم پوره سیب زمینی شیرین است.

پوره کودکسیب زمینی را که می‌خواهید برای کودک پوره کنید، سعی کنید که شیرین باشد تا کودک با میل بیشتری این پوره را میل کند. اگر پوره سیب زمینی را که درست کرده‌اید شیرین نیست می‌توانید از کمی‌ شکر یا کمی‌ نبات یا از شیره‌های طبیعی برای شیرین شدن آن استفاده کنید.
سیب زمینی شیرین دارای خاصیت‌های خوبی است یکی از این ویتامین‌ها ویتامین آ است که در این خوراکی خوب و خوشمزه یافت می‌شود. نکته دیگر این که برای رشد استخوان‌های کودکان چون در سن رشد هستند نیز مفید است.
طریقه آماده کردن این پوره خوشمزه نیز مانند دیگر پوره‌ها یکسان است. ابتدا پوست سیب زمینی را بکنید و بعد آن را به قطعات کوچکی تقسیم بندی کنید و در مرحله بعد بگذارید تا خوب بپزد و بعد از این که خوب پخته شد آن را با قاشق له کنید.
البته می‌توانید این پوره را کمی‌ رقیق‌تر کنید تا از حالت سفتی و چسبندگی بیرون بیاید. پوره دیگری را به مادران معرفی می‌کنیم و خواهش می‌کنیم که از این پوره غافل نشوند؛ زیرا این پوره بسیار مقوی است و سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی است.

نکاتی در رابطه با آواکادو

نام این میوه آوکادو است. آواکادو بسیار برای رشد کودک مفید است؛ زیرا دارای ویتامین‌های فولات، پتاسیم، آهن، و سرشار از چربی‌های مفید است. ابتدا آواکادو را بشویید و بعد آن را خوب بپزید بعد از پختن یکی از آواکادو‌ها را انتخاب کنید و پوست آن را جدا کنید.
بعد از این که پوست آن را جدا کردید هسته اش را از داخل میوه جدا کنید و بعد گوشت میوه را به خوبی له کنید این میوه نیازی به پختن زیاد ندارد و فقط به خاطر این که بتوانیم پوست آن را به راحتی بگیریم آن را در داخل آب به مدت کمی‌ می‌جوشانیم.

هویج مناسب برای پوره

از خانواده سبزیجات می‌توانیم به هویج اشاره کنیم. هویج خاصیت‌های فراوانی دارد یکی از ابتدایی‌ترین این خاصیت‌ها برای بینایی است که بینایی چشم را بهبود خواهد بخشید. البته این را بدانید که اگر کودک شما کمتر از شش ماه دارد نمی‌توانید از این پوره برای کودک استفاده کنید.
اما اگر کودک بالای شش ماه است می‌توانید این پوره خوشمزه و شیرین را برای کودک آماده کنید. هویج دارای ویتامین‌های آ، ویتامین سی و کلسیم است و بسیار مفید است. ابتدا هویج‌ها را به خوبی بشویید بعد آن را به خوبی قطعه کنید.
می‌توانید هویج را به شکل کامل در داخل آب جوش قرار دهید و آن را خوب بپزید زیرا هویج نیاز به پختن دارد. اگر می‌بینید که مایع پوره سفت است بهتر است کمی‌ آب به آن بیفزایید.
میوه پر طرفدار و پر خاصیتی که می‌توان در درست کردن پوره از آن استفاده کرد موز است. همان طور که می‌دانید موز سر شار از کلسیم است. و از پتاسیم و ویتامین‌های زیادی را در خود جای داده است.
این پوره آسان‌تر از پوره‌های قبلی تهیه خواهد شد. اگر قصد دارید که با کمترین زمان پوره مناسب را درست کنید یا وقت زیادی ندارید می‌توانید از موز استفاده کنید به راحتی پوست آن را بگیرید و با چنگال آن را له کنید به همین راحتی پوره دلبند شما آماده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *