شربت گریپ واتر

شربت گریپ واتر یا گریپ میکسچر بیشتر برای نوزادان استفاده می‌شود. این شربت برای دل درد‌های شدید برای نوزادان توسط پزشک تجویز می‌شود اگر بخواهید از این دارو برای درمان دل درد نوزاد به کار ببرید باید اطلاعاتی را در این زمینه داشته باشید.
با به کار بردن این اطلاعات خواهید توانست که بهترین دارو را برای رفع مشکل نوزاد خود انتخاب کنید. گاهی اوقات خانواده‌ها در تهیه سیسمونی کودک قسمتی از مواد دارویی را که بر حسب تجربه می‌دانند مفید است و به کار خواهد آمد را در لیست سیسمونی نوزاد قرار خواهند داد.
یکی از این اقلام دارویی که می‌توان در لیست سیسمونی مشاهده کرد نام شربت گریپ میکسچر است. این شربت را می‌توان از داروخانه‌ها و بدون این که پزشک بخواهد آن را تجویز کند می‌توان خریداری کرد.
این شربت از گیاهان دارویی تشکیل شده است. این گیاهان دارویی که تشکیل دهنده این شربت هستند شامل موارد زیر خواهد بود:

  • رازیانه
  • زنجبیل
  • بابونه
  • هل
  • شیرین بیان
  • دارچین
  • بادرنجبویه
  • نعنا
  • میخک
  • شوید

از جمله‌ ترکیبی است که در داخل شربت قرار خواهد گرفت. البته یکی از مواردی که در داخل شربت قرار می‌گیرد استفاده از ماده‌ای به نام سدیم بی کربنات است.
این ماده فقط در داخل شربت بصورت صنعتی به کار برده می‌شود. این شربت برای درد‌های شکمی‌ در نوزادان و همین طور درد‌های کولیکی را در نوزادان کاهش می‌دهد.جالب است بدانید که این شربت کاربرد‌های شگفت انگیز دیگری نیز دارد مانند این که در درمان دندان درد و همچنین سکسکه و نفخ شکم بسیار پر کاربرد و مناسب است.

شربت مناسب برای درمان کولیک

درمان کولیک یکی از تاثیراتی است که این شربت به همراه خود خواهد داشت. کولیک نوعی از بیماری است که کودک فقط گریه می‌کند و آرام نمی‌شود. این گریه در برابر رفلاکس معده ایجاد می‌شود. این رفلاکس به علت این که معده نوزاد کوچک است و با خوردن شیر اسید معده در زیاد می‌شود باعث درد در ناحیه شکمی‌ خواهد شد

دارو دادن به کودکاین شربت بهترین گزینه برای درمان درد‌های کولیکی در نوزادان خواهد بود. استفاده از گیاهان دارویی در داخل شربت باعث می‌شود که این شربت عملکرد بهتری نسبت به شربت‌های دیگر داشته باشد چون این گیاهان دارویی هر کدام قسمتی از کار درمان را انجام خواهند داد
ترکیب کردن این گیاهان هیچگونه تداخلی را ایجاد نخواهد کرد و هر یک از این گیاهان به یکدیگر هم خوانی دارند. هیچ یک از این گیاهان بر ضد دیگری نیست. یکی از این گیاهان که در این شربت مورد استفاده قرار می‌گیرد گیاه رازیانه است این گیاه باعث کاهش گاز‌های دستگاه گوارش خواهد شد.
وجود شوید نیز در این شربت به هضم غذا کمک خواهد کرد. همان طور که گفتیم باید نکاتی را برای خرید این شربت پرکاربرد در نظر بگیرید این نکات به شما کمک خواهند کرد که بهترین انتخاب را داشته باشید.
این شربت‌ها نوع‌های متفاوتی در بازار دارند که برخی از آن‌ها فقط با شکر و الکل زیاد تهیه شده‌اند. برای این که بدانید از چه دارویی با چه محتویاتی استفاده می‌کنید حتما اگر دارو بروشور دارد، بروشور داخل آن را مطالعه کنید.
اطلاعات لازم را به دست بیاورید اگر شربتی را که خریداری کردید در داخل خود از بروشور استفاده نکرده بود به کاغذ دور شیشه نیز می‌توانید رجوع کنید و اطلاعاتی را که می‌خواهید از نوشته‌های آن بدست آورید.
شربت‌هایی که از شکر و درصد بالایی از الکل ساخته شده است از محصولات کشورهای خارجی مانند آمریکا است. اگر شربت دارای یک تاییدیه از طرف شرکت‌های آمریکا‌یی مانند fda باشد درصد استفاده از الکل در این دارو بیشتر خواهد بود.
پس اگر به دارویی بر خوردید که دارای این تاییدیه بود آن را به هیچ عنوان خریداری نکنید؛ زیرا درصد الکلی که در دارو‌ها به کار برده شده است بسیار زیاد است و به کودک آسیب می‌رساند.

درد شکمی نوزاد
برای این که بخواهید از این دارو بهره ببرید باید ابتدا با پزشک مشورت کنید و از این که بخواهید این شربت را به طریق گیاهی در منزل استفاده کنید جدا بپرهیزید؛ زیرا درست کردن این دارو در منزل چون مقدار دارویی آن را نمی‌دانید احتمال دارد که مواد آن کم و زیاد به کار ببرید.
و در نتیجه این خود باعث مشکلات دیگری برای نوزاد خواهد شد. و حتما برای خرید این شربت از مواد بدون قند و بدون الکل آن استفاده کنید.
یکی از نکات که بار دیگر برای شما بیان می‌کنیم دقت در انتخاب شربت و این که در شربت از الکل استفاده نشده باشد؛ زیرا الکل زیاد باعث می‌شود این درد‌های شکمی‌ به سرعت تسکین یابد که بیشتر حجم این شربت‌ها را الکل تشکیل می‌دهد.
که این الکل برای نوزاد بسیار مضر خواهد بود. گفتیم از شربت‌هایی استفاده کنید که تاییدیه fda را نداشته باشند در رابطه با بقیه دارو‌ها که این تاییدیه را ندارند مناسب‌تر هستند اما این نکته نیز به این معنی نخواهد بود که دارو‌های دیگر بهترین هستند.
به علت این که این دارو گیاهی است و از تعداد زیادی از علف‌های دارویی در داخل آن استفاده شده است امکان دارد که این شربت در بدن نوزاد شما ایجاد حساسیت و آلرژی‌های شدید را بوجود بیاورد.
اولین کار برای مصرف این شربت به کار بردن قطره چکان و هوایی را که در داخل قطره چکان موجود است را تخلیه کنید بعد از آن کلاهک قطره چکان را فشار دهید و آن را در داخل شیشه شربت فرو کنید تا مایع شربت به داخل قطره چکان نفوذ کند.
روی قطره چکان مقدار دارویی را که باید به نوزاد بدهید را مشخص کرده است و از درجه بندی مشخصی که دارد میزان شربت را مشخص کرد.
هنگامی‌ که می‌خواهید دارو را به نوزاد بدهید بهتر است آن را با مقداری از اب مقطر مخلوط کنید. مناسب‌ترین زمان برای مصرف شربت همراه با غذا و یا در هنگام خواب می‌باشد. در مقدار دارویی که می‌خواهید به نوزاد بدهید دقت کنید و از دادن بیش از اندازه دارو به نوزاد اجتناب کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *