سرویس غذاخوری کودک

شاید برایتان جالب باشد که بدانید تنها نوع غذاها نیستند که می‌تواند بر روی رشد و بهتر غذا خوردن کودک تاثیر بگذارد. بلکه سرویس غذاخوری کودک نیز خیلی مهم است و به اشتهای کودک کمک می‌کند هر چه سرویس غذاخوری کودک متنوع و رنگ بندی جذاب‌تری داشته باشد کودک را به غذا خوردن وا می‌دارد.

البته باید گفت تهیه و خریداری کردن این ظروف برای سیسمونی نوزاد الزامی نیست ولی کودک شما را علاقه مند به خوردن غذاهای مختلف و مقوی می‌کند که این کار باعث رشد بیشتر کودک شما می‌شود.

در این گفتار قصد داریم شما را بیشتر با سرویس غذاخوری کودک آشنا کنیم و این که چگونه ظروف غذای نوزاد را بهتر انتخاب کنیم و این سرویس غذاخوری باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟
برای پاسخ دادن به سوالات فوق می‌توانید در ادامه گفتار ما را یاری کنید.

سرویس غذاخوری کودک

وقتی سخن از سرویس غذاخوری کودک در میان است منظور بشقاب، قاشق، کاسه، چنگال و لیوان است. سرویس غذاخوری کودک اغلب از چندین بخش تقسیم بندی شده‌اند تا مادران خیلی راحت بتوانند انواع مواد خوراکی را داخل آن بریزد نظیر انواع پوره‌ها، مرغ، برنج و سایر مواد غذایی دیگر و این باعث می‌شود که بشقاب کودک رنگارنگ و جذاب شود و کودک اشتیاق و اشتهای بیشتری به غذا خوردن پیدا می‌کند.

سرویس غذا خوری کودک

ویژگی‌های مهم سرویس غذاخوری کودک

زمانی که اقدام به خرید سرویس غذاخوری کودک برای سیسمونی کودک می‌کنید بهتر است تا حد امکان جنس چینی نخرید چون ممکن است کودک در حین غذاخوردن بازی کند و این کار باعث گردد که از دست کودک بیفتد و شکسته شود و به کودک نیز آسیب برساند.

ظرفی که در آن غذا سرو می‌کنید به راحتی قابل شستشو باشد و مواد خوراکی و اثرات چربی‌ها روی آن باقی نماند.

ترحجاً ظروف غذای کودک خود را داخل ماشین ظرفشویی قرار ندهید و درصورتی که قصد این کار را دارید. بهتر است حتما به پشت ظرف نگاه کنید تا متوجه شوید که آیا برچسب دارد و شما قادر هستید که ظروف را داخل ماشین ظرفشویی قرار دهید در غیر این صورت باعث خراب و آسیب دیدن ظروف شما می‌شود.

ظرف غذای نوزاد

معمولاً سرویس غذاخوری کودک شامل یک ست کامل است که از چند تکه تشکیل شده است که می‌توانید هر کدام از آن‌ها را به صورت کاملاً مجزا استفاده کنید.

بشقاب و کاسه نوزاد

معمولا استفاده نمودن از این سرویس زمانی است که کودک شما شش ماهه شده است در این زمان مادر با تهیه غذاهای کمکی برای نوزاد خود می‌تواند آن را داخل این ظروف بریزد و به او اجازه دهد تا خودش با قاشق غذا را بخورد. کاسه نوزاد از جنس مرغوب و استاندارد است و خیلی گود نیست که هنگام ریختن غذا نوزاد داخل آن فوراً سرد شود. تهیه بشقاب‌های لبه‌دار پلاستیکی نسبت به سایر بشقاب‌های دیگر مناسب‌‌ترین انتخاب است زیرا ممکن است هنگام بیرون ریختن غذا در حین غذا خوردن نوزاد کمتر شود.

مورد توجه قرار دادن اندازه پایه بشقاب و کاسه. پایه بشقاب و ظروف باید به صورتی باشد که ظرف غذای کودک را به خوبی نگه دارد و از مقاومت و پایداری قابل توجهی برخوردار باشد.
اگر لازم است که حتما ظرف غذای کودک را داخل دستگاه مایکروفر بگذارید باید توجه داشته باشید که حتماً برچسب مایکروفر روی ظرف حک شده باشد در غیر این صورت از قرار دادن ظروف داخل دستگاه خودداری کنید.

سرویس غذا خوری کودک

قاشق و چنگال نوزاد

اکثر کودکان بسیار علاقه دارند که خودشان غذا بخورند تا اینکه والدینشان به آن‌ها غذا دهند به همین منظور برای کودکان قاشق و چنگال‌های مخصوص و مناسبی تولید شده است که بسیار نرم و منعطف هستند تا کودک به راحتی بتواند قاشق و چنگال را در دستش بگیرد و غذا میل کند.

نکات مهم در خرید سرویس غذاخوری کودک

بهتر است برای خرید سرویس غذاخوری کودک از فروشگاه‌های معتبر سیسمونی در اصفهان یا مراکز خرید زنجیره‌ای بزرگ تهیه کنید. همچنین می‌توانید سایر ظروف را با هم مقایسه کنید و در نهایت خرید بهتر و خوبی داشته باشید.

برای نگهداری غذای نوزاد

برای نگهداری مواد غذایی نوزاد خود بهتر است از ظرفی که مربعی شکل‌اند استفاده کنید. دلیل این موضوع این است که این ظروف نسبت به ظروف دایره‌ای و مستطیلی راحت‌تر داخل یخچال قرار می‌گیرد و فضای کمتری را اشغال می‌کند و در میان سایر عوام نیز بسیار طرفدار و پرکاربرد است.

بهتر است زمانی که از غذاهای کمکی برای نوزاد خود استفاده می‌کنید آن‌ها را داخل فریزر از جایخی‌های پلاستیکی استفاده کنید. استفاده از ظروف پلاستیکی برای نگهداری از مواد غذایی نوزاد بسیار مناسب است و قیمت مناسب‌تری نیز نسبت به سایر ظروف دیگر از قبیل فلزی و شیشه‌ای دارد علاوه بر آن نیز از استحکام و دوام بیشتری نیز برخوردار است. ترحجاً برای نگهداری مواد غذایی نوزاد از ظرف‌های بسیار بزرگ استفاده نکنید.

راهنمای خرید ظرف غذای نوزاد برای مهد کودک

۱) برخی از مهد کودک‌ها برای کودکان وعده‌های غذایی تدارک می‌دهند و یا به والدین آن‌ها می‌گویند که باید برای آن‌ها غذا تهیه کنند برای این کار نیاز به ظرف غذا دارند به همین دلیل باید برای خرید ظرف غذای مناسب به نکات زیر توجه نمایند.

۲) برای خرید ظرف غذا باید ظرفی که می‌خرید حجم مناسبی داشته باشد و داخل ظرف از دیواره‌های جداکننده داشته باشد یا چند تکه ظرف از کوچک به بزرگ داخل آن قرار گیرد. در این صورت برای قرار دادن مقدار کم از چند ماده غذایی مشکلی به وجود نمی‌آید.

۳) بهتر است جنس سرویس غذاخوری کودک از استیل باشد، زیرا این ظروف از دوام و استحکام بسیار بیشتری برخوردار هستند و مواد شیمیایی مضر نیز ندارد که موجب صدمه زدن و آسیب به کودک شما گردد.

همچنین ظروف استیل مقاومت بسیار بالایی رد برابر ضربه‌های شدید دارد و زنگ نمی‌زند و یا پوسیده نمی‌شود همچنین رنگ و بو مانند ظروف که از جنس پلاستیک است به خود نمی‌گیرد و تغییر رنگ نمی‌دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *