دکوراسیون اتاق کودک

فکر‌های خوبی راجع به دکوراسیون اتاق کودک و نوزاد خود‌تان داشته باشید. اول از هر کاری این که بدانید چه نوع اتاقی می‌خواهید و پولی که برای این کار کنار گذاشته‌اید را مشخص کنید.

اگر پول زیادی برای این کار ندارید پیشنهاد می‌کنیم در انتخاب‌های خود‌تان آینده‌نگری کنید. می‌دانیم شما هم مانند دیگران اکثرا در فکر اتاقی رویایی و دلنشین برای کودک خود هستید اما این گونه اتاق‌ها در آخر تا سه سالگی کودک‌تان موثر خواهد بود و به ناچار دیزاین اتاق کودک خود را بعد از بزرگ شدن باید دگرگون سازید.

با رشد کردن کودک دلبند‌تان علایق و سلیقه‌های کودک دگرگون خواهد شد با این حال دکوراسیون اتاق کودک را به صورتی از نگاه بگذرانید که با دگرگونی‌های ریز بتوان فضایی بهتر برای فرزند‌تان ایجاد کنید . با یک مثال طرح را بیان می‌کنیم.

کاغذ‌ دیواری مناسب برای دکوراسیون اتاق کودک

بسیاری از والدین سوال می‌پرسند چه نوع کاغذ‌ دیواری را برای اتاق نوزاد خود انتخاب کنیم؟
هنگامی‌ که کودک مالک این اتاق آغاز به سخن گفتن می‌کند و فیلم تماشا می‌کند از شما می‌خواهد تا عکس‌های شخصیت‌های کارتونی را که دوست دارد را به دیوار بزنید و با این خواهش کودک عزیزتان همه قشنگی و منحصر به فرد بودن دیزاین اتاق را از میان خواهد برد.

اگر از رنگ‌های بی روح برای دیوار و وسایل و سرویس خواب کودک استفاده کرده بوده‌اید ایجاد یک سری دگرگونی در اتاق بسیار راحت و کم خرج خواهد بود اما در این مرحله هم باید رنگ اتاق و هم کمد و مبلمان و سرویس خواب و حتی لوستر اتاق را تغییر دهید.

و در شرایطی که فرشته کوچولوی ما پا به عرصه دو سالگی هم نگذاشته است و تحولاتی را که در سن مدرسه رفتن برای این فرشته کوچک بازیگوش بوجود خواهد آمد باور نکردنی است.

پس بهتر است رنگ زمینه اتاق نوزاد را از رنگ‌های معمولی استفاده کنید تا بدست آوردن سرویس خواب و‌اشیا مناسب با آن راحت‌تر باشد و با کوچک‌ترین بودجه قادر به دگرگونی‌های مورد نیاز در آینده را انجام داد.

انتخاب درست سرویس خواب

تخت، کمد و قفسه‌های لباس از مهم‌ترین وسایل سیسمونی کودک به شمار می‌آید به اضافه یک مبل و یا صندلی و زیرانداز برای عوض کردن نوزاد و جایی برای گذاشتن اسباب بازی‌ها و وسایل کودک‌تان مورد نیاز‌تان خواهد بود.

باعث تاسف است که پیدا کردن سرویس خوابی که همه این چیز‌ها را برطرف نماید سخت خواهد بود در زیبا‌ترین شکل ممکن کمد‌های کشویی به‌ اندازه کافی برای جمع آوری کردن وسایل و مبل برای شیر دادن و یونیت عوض کردن نوزاد را نخواهید داشت.

دیزاین و دکوراسیون

شکل اول در خریدن سرویس خواب نوزاد این است که در عوض خرید سرویس خواب وسایل را جداگانه بخرید به طور مثال یک تخت با رنگی معمولی کمد لباسی که قفسه‌های زیادی داشته باشد و وسط کمد حالتی ویترین مانند داشته باشد.

تا بتوانید یونیت عوض کردن نوزاد را در آن جای بدهید و مبل یک نفره یا کاناپه برای شیر دادن نوزاد را در آن قرار دهید.

اگر به جای مبل یک نفره کاناپه‌ایی بزرگ‌تر بگیرید نیازی به یونیت عوض کردن نوزاد نخواهید داشت و گاهی در صورت نیاز می‌توان در بغل نوزاد‌تان استراحت کنید.

کشو‌ها و قفسه‌ها هر چقدر زیادتر مناسب‌تر

یکی از‌ اشتباهات زیاد والدین که می‌خواهند سرویس کمد نوزاد را تهیه کنند خریدن کمد‌هایی است که کشو و قفسه‌های‌ اندکی دارند.

دو یا چندین برابر هر آن چه که برای محیط اتاق کودک در نظر گرفته‌اید باید به نوعی باشد که به توان آن‌ها را در کمد جا داد.

باید از محیط اتاق بالاترین استفاده را ببرید در هر قسمتی که ممکن است کمد و دکور‌هایی کشویی بگذارید و از قفسه‌های کتاب و سبدها هم می‌توانید استفاده نمایید. مهم بودن محیط بیشتر برای قرار دادن وسایل دلبند‌تان را با رشد کردن‌شان بهتر درک خواهید کرد.

به طور مثال کودکان‌تان سال‌ها می‌توانند از اتاق دیزاین شده مطابق موارد گفته شده در قسمت بالا استفاده کنند و لزومی‌ به تغییرات بیشتر و اساسی در اتاق نخواهند داشت.

به اضافه این نکاتی که تاکنون در مورد دیزاین اتاق کودک و نوزاد در بالا سخن گفتیم. نکته‌های بیشتر دیگری نیز وجود دارند که توجه‌تان را به همان مطالب جلب می‌کنیم.

راه و روش‌های دیزاین دکوراسیون اتاق کودک

دیزاین دکوراسیون اتاق کودک را با خرید تخت نوزاد شروع کنید. هنگامی‌ که تخت نوزاد را انتخاب نمودید و آن را تحویل گرفتید حال به دیزاین آن ادامه دهید.

کاغذ‌ دیواری و گذاشتن سرویس خواب دکور و کمد و نوزاد خود را زود‌تر از هشت هفته قبل از به دنیا آمدن نوزاد‌تان به اتمام برسانید.

دیزاین و دکوراسیون

به مراتب حال و هوای داخل اتاق را عوض کنید تا بوی رنگ و چسب از اتاق به بیرون برود. از این که تخت نوزاد‌تان در زیر تابش مستقیم خورشید یا لامپ قرار نگرفته باشد مطمئن شوید. تخت نوزاد را در مقابل پنجره قرار ندهید.

هنگامی‌ که نوزاد‌تان به زمان پر جنب و جوش می‌رسد پنجره‌ها یک اتفاق بزرگ و خطرناک برای نوزاد‌تان می‌باشد. فرش‌هایی که بیشتر کف اتاق را می‌گیرند خاک بیشتری را به خود جذب می‌نماید و موجب حساسیت می‌شود.

تلاش کنید ار قالیچه‌ها و گلیم‌های کوچک‌تر استفاده نمایید و با چسب‌ها دو جانبه آن‌ها را روی کف اتاق اثبات کنید تا کودک لیز نخورد.

بیشتر از وسایل قابل تمیز کردن برای دیزاین و دکوراسیون اتاق کودک استفاده کنید. وسایلی که روش پاک کردن‌شان بسیار دشوار و سخت هستند نخرید پوشاک و وسایل عوض کردن نوزاد را کنار جایی که نوزاد‌تان را عوض می‌کنید قرار بدهید تا به اجبار از آن‌ها فاصله نگیرید از این که مبلمان‌های بزرگ به دیوار خوب تکیه داده شده‌اند اطمینان حاصل کنید.

با این حال بهتر است که وسایلی را خریداری کرد که مورد نیاز هر نوزاد و مادری باشد در این صورت است که خریدن سیسمونی باید طبق نیاز‌هایی که برای نوزاد وجود دارد باید انجام شود.

با این حال می‌توان گفت که برخی از سیسمونی‌ها وسایلی را ارائه می‌دهند که نیازی برای آن‌ها وجود ندارد در  این صورت خریدن آن‌ها کاری بس اشتباه است.

در این حالت است که بهتر خواهد بود از وسایلی برای سیسمونی نوزاد استفاده شود که بتواند به میزان بسیار زیادی نیاز‌هایی را که برای نوزاد باید ایجاد شود را از بین ببرد.

برای همین بهتر است که با نخریدن آن‌ها به میزان بسیار زیادی در قیمت و هزینه‌ها صرفه جویی کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *