تعویض لباس کودکان

تعویض لباس کودکان برای بسیاری از والدین کار سختی به نظر می‌رسد والدین باید آرامش و احتیاط کامل لباس‌های نوزاد را عوض کنند این کار در روز‌های اول باعث می‌شود که استرس مادران بالا برود. بهتر نگران چگونگی لباس پوشاندن به نوزاد نباشید راه‌های مناسب دیگری برای پوشاندن لباس به نوزاد وجود دارد در ضمن با برخی از نکات نیز برای پوشاندن لباس نوزاد آشنا خواهید شد.

ضروری‌ترین خصوصیات لباس نوزاد

لباس از اجزای مهم سیسمونی کودک دخترانه و پسرانه است فقط کافی است که قصد خرید آن‌ها را داشته باشید تا با دنیایی از دلنشین‌ترین و زیبا‌ترین لباس‌های کودکانه رو به رو شوید و برای داشتن هر کدام از آن‌ها دلتان غنج برود.

قبل از این که بهترین و مناسب‌ترین لباس نوزاد را برای سیسمونی نوزاد بخرید باید یک سری از نکات توجه داشته باشید از لباس‌های بسیار کوچک اجتناب کنید لباس‌هایی که دارای برند هستند خیلی کم پیش می‌آید که‌ اندازه متناسب را لحاظ نکنند.

بهترین روش برای تعویض لباس کودک

با این حال هنگامی‌ که می‌خواهید لباسی را خریداری کنید صرف این که از چه برندی استفاده می‌کنید‌ اندازه لباس را نیز مد نظر داشته باشید یک سری از قطعات که بر روی لباس قرار دارند باعث اذیت نوزاد شما می‌شوند و ممکن است خطرناک باشند.
ممکن است نوزاد آن‌ها را از جا در بیاورد و یا این که آن را در دهان بگذارد و باعث خفه گی نوزاد شود از بند‌ها و روبان‌ها بپرهیزید. بند‌ها و روبان‌های رنگارنگ و متنوع وسایلی هستند که می‌توانند خطر آفرین باشند که در لباس‌های نوزادی نباید کار گرفته شوند.
به ویژه در قسمت بالا تنه و گردن این روبان‌ها ممکن است به دور گردن نوزاد را احاطه کند و باعث خفگی در نوزاد شوند از لباس‌های پشمی‌ استفاده نکنید. استفاده از لباس‌های پشمی‌ در ماه‌های سرد سال بسیار کار خوبی است.

لباس نخی

اما بهتر این گونه لباس‌ها را بر روی یک لباس نخی بپوشانید نکته قابل توجه این است که با این کار نیز ممکن است کودک شما نسبت به لباس پشمی‌ حساسیت داشته باشد پس از روش مناسب‌تری برای این کار استفاده کنید.

از پارچه‌های بدون پرز استفاده کنید

احتمال دارد که لباس‌های بانمکی دیده باشید که کرک دار و پرزدار هستند این گونه لباس‌ها با ظاهر گرم و راحتی که دارد از بیهوده‌ترین انتخاب‌ها برای لباس نوزادان است. تلاش کنید از لباس‌های گشاد مخصوصا در بخش آستین زیر بغل و مهم‌تر از همه گردن استفاده نمایید و همین طور مواظب لباس‌های کشی نیز باشید کش‌هایی که در برخی از لباس‌ها تعبیه شده‌اند نباید بر روی بدن نوزاد قرار بگیرند.
اگر با چنین چیزی برخورد نمودید آن کش را در بیاورید و یا در کل از آن لباس استفاده نکنید عوض کردن لباس نوزاد را با آرامش انجام دهید تفاوتی ندارد که کدام یک از لباس‌های نوزاد را انتخاب کرده باشید.

نکات کلیدی برای خرید لباس نوزادان را به درستی رعایت کنید، لباس‌های مخصوص نوزاد معمولا شامل زیرپوش و شلوار‌ها، سرهمی، دستکش، جوراب، کلاه و روپوش، ژاکت، برای تعویض سرهمی‌ شلوار و بلوز باید از سرعت عمل بالایی برخوردار باشید زیرا بدن نوزاد شما به تغییر دما بسیار حساس می‌باشد.
شما باید به توانید با آرامش خاطر هر چه بهتر و با سرعت لازم لباس کودک خود را تعویض نمایید تا در کل کودک‌تان لرز نکند و موجب بیماری و سرماخوردگی وی نشود.

بهترین روش برای تعویض لباس کودک

عوض کردن لباس‌های نوزاد

به هیچ عنوان با دستی که کثیف است لباس نوزاد را تعویض نکنید قبل از انجام این کار دست‌های‌تان را با آب گرم و صابون بشویید.

خنک نبودن فضا

تلاش کنید قبل از عوض کردن لباس نوزاد در هر شرایطی مثل خوردن غذا یا در حین نوازش کردن او دست‌های‌تان را گرم کنید تا نوزاد‌تان حس سرما به دست ندهد و از دمای اتاق مراقبت کنید.

مسلط بودن بر روی زمین

بهتر است در روز‌های اولیه تولد نوزاد برای تعویض لباس نوزاد او را بر روی زمین بگذارید تا به توانید مسلط‌‌ و بهتر این کار را انجام دهید در ماه‌های بعد می‌توانید او را روی تخت نیز بگذارید اما با این تفاوت که دور تا دور کودک شما دارای حفاظ باشد.

هیچ موقع کودک خود را با فکر این که کودک‌تان غلط نمی‌خورد رها نکنید از زیرانداز استفاده کنید. کودک را بر روی یک زیر‌انداز مناسب یا پتو بگذارید و بعد از آن به تعویض لباس کودک بپردازید.

 مواظب سر نوزاد خود باشید

در هنگام عوض کردن لباس نوزاد مواظب سر و گردن نوزاد باشید برای این که بتوانید لباس‌های بالایی بدن نوزاد را به راحتی عوض کنید آن را در بین پاهای‌تان قرار دهید و برای این که بخواهید شلوار نوزاد را تعویض کنید خوب است نوزاد را بر روی زمین یا تخت بخوابانید عوض کردن لباس نوزاد به سه حالت تقسیم می‌شوند که درباره آن‌ها توضیح خواهیم داد.

چگونه راحت‌تر بلوز نوزاد را تن او کنیم؟

علت‌های زیادی موجود است که باعث می‌شود نوزاد به گریه بیفتد یکی از علت‌هایی که این کار را تشدید می‌کند یا باعث گریه کردن می‌شود پوشاندن بلوز است.

برای این که کودک به گریه نیفتد یقه کودک را بیشتر از حد معمول و تا جایی که امکان دارد باز نمایید و با دقت زیاد سر کودک را داخل یقه ببرید تلاش کنید دهان و چشم‌های کودک با لباس‌های کودک برخورد نکند.

بعد از آن آستین دیگر را بگیرید و کمی‌ آن را جمع کنید تا کوتاه‌تر شود بعد از آن دست خود را از لبه آستین وارد نمایید بعد از آن دست نوزاد‌تان را بگیرید و از داخل آن را عبور دهید و همین طور این کار را برای دست دیگر نیز انجام دهید اگر بر روی این کار مسلط نیستید بهتر از مادر و آشنایانی که در این کار مسلط هستند نیز دست یاری بطلبید.

 شلوار نوزادی را چگونه بپوشانیم

برای شلوار نوزادی نیز کاری مانند مرحله قبل را انجام دهید در ابتدا دست خود را از بخش پایین یکی از پاچه شلوار عبور دهید بعد از آن پاچه را کمی‌ جمع نمایید و بعد از آن پای نوزاد‌تان را بگیرید و شلوار را تا قسمت‌های میانی پای نوزاد بپوشانید بعد از آن برای پای بعدی همین مرحله را تکرار کنید بعد کش شلوار به دست بگیرید باز‌تر شود و در آخر شلوار را به بالا بکشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *