خرید لباس نوزادان

برای خرید لباس نوزادان شاید دشوار باشد که اندازه مناسب برای آن‌ها را انتخاب کنید.
شاید شما از آن دسته از والدینی باشید که هنوز تجربه مناسبی را در زمینه خرید لباس نوزادان و تهیه سیسمونی کودک کسب نکرده‌اید، با این حال به مرور می‌آموزید تا هر بار هنگام خرید به چه نکاتی باید توجه داشته باشید.

نکات کلیدی و مهم برای خرید لباس نوزادان

نکات کلیدی و مهم برای خرید لباس نوزادان که لازم است آن‌ها را رعایت کنید عبارتند از:

  1. توجه به اندازه لباس
  2. لباس‌های کاربردی
  3. لباس‌های هدیه

در ادامه هر یک از موارد فوق را توضیح خواهیم داد.

۱. توجه به اندازه لباس

اگر به خاطر داشته باشید در گذشته پدر و مادرهای ما، لباس‌هایی را انتخاب می‌کردند که چند سایز بزرگ‌تر از اندازه واقعی کودک باشد، این کار باعث می‌شود تا این لباس برای مدت‌ها قابل استفاده باشد.
هر چند امروزه بسیاری از پدر و مادرها ترجیح می‌دهند که لباس نوزادان خود را به شکلی انتخاب کنند که آن‌ها تنها مدت زمان کوتاهی قادر به استفاده از آن باشند، اما این کار منجر به مصرف گرایی بیش از حد خواهد شد.

زمانی که خانواده‌ها در انتخاب سایز لباس دقت نکنند، زمانی فرا می‌رسد که اندازه مناسب لباس برای کودکان آن‌ها در دسترس نخواهد بود و یا حداقل گزینه‌های بسیاری در اختیار نخواهند داشت.

برای کودکانی که در سنین ۳-۶ ماهگی و یا ۶-۹ ماهگی به سر می‌برند، توجه به این مسئله از اهمیت و ضرورت بیشتری برخوردار است، زیرا در چشم به هم زدنی کودک شما شروع به راه رفتن خواهد کرد و لازم است تمام اقدامات لازم برای راحتی او را فراهم کنید.

خرید لباس کودک

برخی از نوزادان در زمان تولد وزن بیشتری دارند، به همین دلیل شاید انتخاب لباس‌های معمولی و بسیار کوچک برای آن‌ها گزینه مناسبی به شمار نیاید، در این زمان لازم است به این نکته قبل از اقدام برای خرید لباس نوزادان توجه کنید.

قیمت سیسمونی در اصفهان متفاوت است اما پیشنهاد می‌کنیم هنگام خرید لباس نوزادان لباس‌های نخی و رنگ روشن را انتخاب کنید.

۲. لباس‌های کاربردی

برای پوشاندن لباس به کودکان این کار را به صورت لایه به لایه انجام دهید.
به این معنی که ابتدا از لایه‌های نازک شروع کنید و لباس‌های گرم‌تر را در پایان کار به او بپوشانید، این کار باعث می‌شود تا زمانی که کودک بی قراری و یا احساس گرما کرد، خارج کردن لباس‌های گرم‌تر از تن او راحت باشد.

برای آب و هوای بارانی، برای کودکانی که مایل به بازی در خارج از خانه هستند، لازم است اقدامات لازم را بیندیشید.

۳. لباس‌های هدیه

بسیاری از اطرافیان هستند که از هدیه دادن لباس به نوزاد شما لذت می‌برند، با این حال از آنجایی که اندازه مناسب کودکان شما را نمی‌دانند، اغلب سایز نامناسب را برای این کار انتخاب می‌کنند.
اگر لباس انتخاب شده بیش از حد بزرگ و یا کوچک باشد قابل استفاده نخواهد بود، هر چند این مسئله برای لباس‌های بزرگ‌تر قابل چشم پوشی است.

خرید لباس کودک

اگر از آن دسته از افرادی هستید که مایل به خرید لباس برای نوزادانی که در اطراف شما هستند، می‌باشید، بهتر است به یاد داشته باشید که آن‌ها در سن رشد هستند، با این حال بسیاری از کودکان در سن شش ماهگی می‌توانند لباس‌های خود را تا سن ۹-۱۲ ماهگی بپوشند.
علاوه بر آن همانطور که به آن اشاره کردیم، توجه به فصل و شرایط آب و هوایی نیز بسیار مهم است.

هر چند لباس‌های کاربردی مانند شلوار و یا لباس می‌تواند توجیه داشته باشد، اما خرید لباس‌های مهمانی و مجلسی که بیش از حد گران است، در سنین ۶ تا ۹ ماهگی آن‌ها، بیشتر شبیه به صرف هزینه خواهد بود.

برای صرفه‌جویی بیشتر، کار مناسبی که می‌توانید انجام دهید این است که اگر کودکان دیگری نیز دارید، لباس‌های نوزادی آن‌ها را به شکل مرتب و تمیز برای سایر فرزندان خود نگه دارید. این مسئله باعث می‌شود تا به میزان قابل توجهی در سرمایه شما صرفه جویی شود.

علاوه بر نکات عنوان شده، بهتر است هنگام خرید لباس نوزادان لباس‌هایی را انتخاب کنید که ترجیحا از جنس نخ و کتان هستند و میزان مواد شیمیایی و پلاستیکی در آن‌ها بسیار ناچیز است.

خرید لباس کودک

به دستورالعمل‌های موجود و درج شده بر روی لباس‌هایی که انتخاب کرده‌اید، توجه کنید این کار باعث می‌شود تا در زمان شستشو نگران آسیب دیدن بافت لباس نباشید.
نکاتی مهم برای شستشوی لباس کودکان وجود دارد که با رعایت کردن آن‌ها می‌توانید برای مدت زمان طولانی از لباس‌ها استفاده کنید.

خرید سایر پوشاک کودکان مانند جوراب، کلاه و یا کفش نیز از این قاعده مستثنی نیست، در کنار توجه به فاکتور زیبایی، اولین چیزی که نوزاد شما به آن نیاز دارد این است که در لباس احساس راحتی داشته باشد و با پوشیدن آن دچار حساسیت و یا مشکلاتی از این دست نشود.

به عنوان مثال اگر برای خرید کفش برای کودکان بالاتر از یک سال خود اقدام می‌کنید، بهتر است حتما به راحتی او در کفش‌هایی که انتخاب کرده‌اید، توجه داشته باشید، زیرا عدم توجه به این نکته می‌تواند در مدل راه رفتن کودک شما تاثیر بگذارد.

تمام این نکات را می‌توانید پیش از اقدام برای خرید لباس نوزادان و با مطالعه و جستجوی سریع در اینترنت، پیدا کنید و در نتیجه اطمینان داشته باشید که با آگاهی از این مسائل بهترین‌ها را برای کودکان دلبند خود انتخاب کرده‌اید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *