وان حمام کودک

از ضروری‌ترین وسایل نوزاد وان حمام کودک مسافرتی است. حمام کردن نوزادان کار بسیار دشوار و سختی برای اغلب والدین است. دلیل این موضوع نیز کاملاً مشخص است که نوزادان به دلیل این که جثه‌ی کوچک و ظریفی دارند و نمی‌توانند از خود نیز مراقبت کنند به همین دلیل باید در حین حمام کردن آن‌ها مراقبت‌های لازم را انجام دهید. برای حمام کردن نوزادان وسایل و تجهیزات از قبیل وان حمام کودک در اشکال و جنس‌های مختلف در فروشگاه سیسمونی در اصفهان و سطح کشور وجود دارد.

در سفر چگونه نوزاد خود را حمام کنیم؟

زمانی پیش می‌آید که ما می‌خواهیم چند روزی به مسافرت بریم برای این منظور باید چه کار کنیم روش‌های مختلفی برای حمام کردن کودک وجود دارد که در ذیل به آن‌ها می‌پردازیم.

حمام کردن کودک در حوضچه آب

چنانچه در مسافرت هستید و در هتل اقامت می‌کنید در اکثریت هتل ها وان حمام وجود دارد و امکان حمام کردن کودک نیز راحت‌تر انجام می‌شود. شما می‌توانید به راحتی کودک را داخل وان قرار دهید و آن را حمام کنید.

حمام کردن کودک در سینک

چنانچه امکانات کافی برای حمام کردن کودک خود نداشتید می‌توانید کودک خود را داخل سینک قرار دهید و در آن قسمت حمام کنید. ابتدا پیش از قرار دادن کودک در سینک او را روی حوله محکم و نرم بخوابانید و با یک لیف نرم کودک خود را بشویید و بعد آن را داخل سینک قرار دهید و با آب بشویید تا کاملاً تمیز و پاکیزه شود. شستن و یا حمام کردن کودک در داخل سینک معمولا برای کودکانی که تازه متولد شده‌اند بسیار گزینه‌ی مناسبی است.

حمام کردن کودک در سینگ

تهیه وان مسافرتی

در صورتی که با دو روش فوق سازگار نیستید و تمایلی به انجام دادن آن نخواهید بود می‌توانید یک وان مسافرتی خوب تهیه کنید و همراه خود در مسافرت ببرید با کمک گرفتن از این وان های حمام به راحتی می‌توانید کودک خود را حمام کنید. در ادامه گفتار انواع وان‌های حمام مسافرتی را مختصراً شرح می‌دهیم.

تا چه زمانی از وان حمام مسافرتی می‌توان استفاده کرد؟

برای راحتی و سهولت بیشتر مادر و کودک وان‌های حمام بادی در طرح‌های متنوع با جنس‌های مختلف در بازار وجود است. اما استفاده نمودن از این وان‌های حمام بادی بستگی به خود کودک شما دارد. برخی از والدین به هیچ عنوان از این وان‌ها برای حمام کردن کودک خود استفاده نمی‌کنند.

بعضی از افراد برای صرفه جویی در هزینه‌های خود هنگام خرید سیسمونی نوزاد از خرید وان‌های حمام اجتناب می‌کنند و هنگام حمام کردن کودک خود آن را روی زانوهای خود می‌نشانند و آن ها را حمام می‌کنند.

اما استفاده نمودن از وان حمام بسیار خوب است زیرا کودک و والدین بسیار راحت‌تر هستند و در ضمن کودک با شور و اشتیاق بیشتر به حمام می‌رود. برای جذب بیشتر کودک به حمام بهتر است زمانی که او را حمام می‌کنید اسباب بازی‌های او را نیز به همراه او به حمام ببرید تا او سرگرم بازی شود و از حمام رفتن لذت ببرد. ست لوازم بهداشتی نوزاد را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید.

انواع وان حمام کودک مسافرتی

چند نمونه حمام‌های مسافرتی کودک که بیشتر فروشگاه‌های سیسمونی در اصفهان برای کودکان تهیه می‌کنند وجود دارد از جمله:

  1. وان حمام‌های تاشو
  2. وان‌های بادی حمام کودک
  3. وان حمام تاشو Stokke Flexi
  4. وان حمام کودک BPA
  5. حمام بادی کودک  Fa Jiabao

در ادامه هر یک از موارد فوق را توضیح خواهیم داد.

۱. وان حمام‌های تاشو

این وان های حمام به دلیل قابلیت تاشوندگی به راحتی می‌توان جابجا نمود همچنین به دلیل سطح صافی که دارد و نسبت به وان های حمام بادی محکم‌تر و مقاوم‌تر می‌باشند.

۲. وان‌های بادی حمام کودک

این وان‌ها به صورت بادی هستند و بسیار مناسب برای مسافرت می‌باشند چون در صورتی که نیاز ندارید می‌توانید باد آن را خالی کنید تا فضای کمتری را در ساک شما اشغال کند و حمل آن نیز راحت‌تر انجام گیرد. هنگام استفاده نمودن از وان‌های حمام بادی می‌توانید با استفاده از باد کرده اپمپ یا از طریق دهان مثل بیشتر محصولات بادی، که فضای کمتری را در هنگام انحطاط طول می‌کشد. بزرگ‌ترین ترکیب ممکن نشت هوا مخصوصاً زمان کشیدن آن در داخل چمدان است.

بهترین مدل وان حمام نوزاد

۳. وان حمام تاشو Stokke Flexi

این نمونه از وان حمام که به صورت تاشو است بسیار سبک و مناسب برای مسافرت است. در انتهای وان حمام تاشو خطوط رنگی وجود دارد که باعث می‌شود از لغزش و لیز خوردن کودک شما پیشگیری می‌کند. همچنین در قسمت انتهایی آن یک دریچه برای تخلیه آب وجود دارد که به راحتی می‌توانید آب آن را خارج کنید و تمیز کردن آن نیز به آسانی انجام می‌شود. البته این وان حمام فقط برای مسافرت مورد استفاده قرار نمی‌گیرد بلکه از این نوع وان حمام کودک می‌توانید در منزل نیز استفاده کنید.

وان حمام تاشو برای نوزاد که تازه متولد شده تا کودکی که سه سال سن دارد بسیار مناسب است به همین دلیل این ابزار موجب می‌گردد که وان حمام قابل حمل بسیار خوب و مناسبی برای کودک نوپای شما باشد.

وان حمام تاشو کودک  Baby Joy Baby است که از عمق بسیار بالایی برخوردار است این وان از جنس پلاستیک است و انتقال آن بسیار آسان می‌باشد. از این وان بر روی سطح صاف و مسطح می‌توان استفاده نمود و از لیز خوردن نوزاد شما جلوگیری می‌کند. برای تمیز کردن وان حمام کودک Baby Joy Baby که بسیار راحت انجام می‌شود هنگام استفاده نمودن از وان حمام بهتر است هر از گاهی آن را بچرخانید. زیرا وجود آب گرم باعث می‌شود که وان حمام به دلیل این که از جنس پلاستیک است از حالت قائم بودن خارج شود و نتواند به راحتی وزن کودک شما را تحمل کند برای جلوگیری از بروز این مشکل بهتر است آن را جابجا  کنید.

۴. وان حمام کودک BPA

این وان حمام کودک که حدود وزن ۲۰ کیلویی را تحمل می‌کند عمق بالایی دارد. از ویژگی‌های این وان حمام می‌توان به داشتن بالش پشتیبانی غیر قابل جدا شدن که در هنگام حمام کردن کودک اشاره نمود.

از سایر ویژگی‌های وان حمام کودک BPA که شامل سطح فاقد لغزندگی با داشتن نمایشگر دمای آب و جیب‌های بزرگ برای وسایل و لوازم ضروری حمام مانند صابون و شامپو است. اما به دلیل رعایت نکات ایمنی بهتر است هنگام قرار دادن کودک خود در هر کدام از وان‌های حمام حتماً خود نیز در کنار آن‌ها حضور داشته باشید تا از آسیب‌های احتمالی مانند لغزش کودک حمام پیشگیری به عمل آید.

۵. حمام بادی کودک  Fa Jiabao

این وان حمام یکی از وان‌های مستحکم و بادوام و قابل حمل برای کودک شما است که به صورت بادی است و با استفاده از هوا پر می شود. بیشتر از این نوع وان برای کودکان بین دو ماه تا دو سال استفاده می‌شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *