اتاق اسباب بازی

زمانی که کودک شما مایل به بازی با وسایل بازی خود باشد، به قدری معصومانه این درخواست را بیان می‌کند که گویی خود او نیست که پس از چشم به هم زدنی اتاق بازی خود را به میدان جنگ تبدیل می‌نماید.
با این حال والدین همواره دوست دارند که در جهت خوشحال کردن کودکان خود به آن‌ها اجازه دهند که با اسباب بازی‌های خود بازی کند.
با این حال رعایت چند نکته کوچک برای مدیریت اتاق اسباب بازی باعث می‌شود که در پایان نه تنها بچه‌ها، بلکه خود شما نیز راضی باشید و نیازی به نگرانی بیش از حد بابت آشفتگی منزل خود نداشته باشید.
این نکته را بدانید تاثیر بازی بر روی شخصیت نوزادان و کودکان بسیار زیاد است.

بسیاری از این آشفتگی‌ها به این دلیل رخ می‌دهد که فرزند شما نمی‌داند و یا مطمئن نیست که باید با کدام یک از اسباب بازی‌های خود بازی کند.
شاید مشکلی که وجود دارد این است که آن‌ها آموخته‌اند به جای بازی کردن با اسباب بازی‌های خود، با آن‌ها سرگرم شوند، به همین دلیل اگر هر کدام از وسایل بازی این نیاز نیاز آن‌ها را برطرف نکند، ترجیح می‌دهند آن‌ها را به گوشه‌ای پرتاب کنند.
به همین دلیل اگر بیاموزند که چگونه با اسباب بازی‌های خود می‌توانند بازی کنند، نیازی به سردرگمی هنگام انتخاب آن‌ها نخواهند داشت.
این نکته را همیشه بدانید که کودکان به اسباب بازی باکیفیت نیاز دارند.

بسیاری از خانواده‌ها رویکردی که در این زمان به کار می‌گیرند این است که به این درهم و برهمی دامن می‌زنند، یعنی گمان می‌کنند که با خرید اسباب بازی‌های بیشتر و با کیفیت بهتر می‌توانند این مسئله را برطرف کنند، این در حالی است که این کار ممکن است به معنای پاک کردن صورت مسئله باشد.

نکاتی وجود دارد که با تکیه بر آن‌ها می‌توانید هنگام خرید سیسمونی نوزاد برای حل این چالش وارد عمل شوید.

اسباب بازی های کودکانه

نکات اساسی مدیریت اتاق اسباب بازی

مدیریت اتاق اسباب بازی تنها با رعایت چند نکته مهم عبارت است از:

  1. اسباب بازی‌های نامناسب را دور بریزید
  2. اسباب بازی‌ها در معرض نمایش
  3. چرخش دوره‌ای اسباب بازی‌ها
  4. دسترسی به کتاب‌ها
  5. خرید کمتر اسباب بازی‌ها
  6. انتخاب بهترین اسباب بازی‌ها

در ادامه هر یک از موارد فوق را توضیح خواهیم داد.

۱. اسباب بازی‌های نامناسب را دور بریزید

برای کنترل وضعیت اتاق اسباب بازی می‌توانید وسایلی که از نظر ظاهری و یا ماهیت، مناسب بازی نیستند را دور بریزید و با این کار محیط را کمی خلوت کنید. با وسایلی شروع کنید که مناسب سن کودک شما نیست و یا در شرایطی قرار دارد که قادر به بازی با آن‌ها نمی‌باشد.

وسایل شکسته و انواعی از آن‌هایی که دارای قطعات گمشده هستند، به احتمال زیاد مناسب بازی نخواهند بود، با حذف کردن این آیتم‌ها، شرایط را برای فرزندان خود بهینه کنید.

یکی دیگر از نکاتی که در همین حین لازم است به آن توجه کنید این است که هنگام خرید به این نکته فکر کنید که آن‌ها به چه تعداد عروسک یا ماشین بازی نیاز دارند؟ منطقی باشید و با خرید انبوهی از وسایل بازی، موجب کلافگی آن‌ها نشوید.

۲. اسباب بازی‌ها در معرض نمایش

شلوغی و درهم و برهم بودن وسایل موجب می‌شود تا کودکان به خوبی به یاد نیاورند که چه اسباب بازی‌هایی در اتاق خود دارند.
بنابراین مدام با وسایلی بازی می‌کنند که در معرض دید آن‌ها قرار دارد و یا از طرفی بهانه گیری می‌کنند و بازی‌های جدیدی را از شما درخواست می‌کنند.

به همین جهت به جای پر کردن سبد اسباب بازی‌ها او، بهتر است تمامی آیتم‌هایی که قابل بازی هستند را در معرض دید او قرار دهید و با سازماندهی این وسایل به او یادآوری کنید که می‌تواند از چه امکاناتی بهره مند شود.

خرید یک میز و یا یک ویترین از فروشگاه سیسمونی در اصفهان می‌تواند مکان خوبی برای چیدن وسایل بازی فرزند باشد.

اسباب بازی های کودکانه

۳. چرخش دوره‌ای اسباب بازی‌ها

بازی مدام با یک اسباب بازی می‌تواند پس از مدتی برای کودک خسته کننده تمام شود، به شکلی که او را دلزده کند.
به همین جهت با سازماندهی و چرخش دوره‌ای اسباب بازی‌ها می‌توانید این امکان را برای او فراهم کنید که پس از اینکه از بازی با یک اسباب بازی احساس نارضایتی کرد، به سراغ بعدی برود.
این کار نه تنها درهم و برهمی را کاهش می‌دهد بلکه باعث می‌شود که آن‌ها با یک انتخاب گسترده‌تر در میان آیتم‌هایی که پیش رو قرار دارد، حق انتخاب داشته باشند. انجام چرخش دوره‌ای اسباب بازی‌ها کمک می‌کند تا وسایل برای آن‌ها جدید و هیجان انگیز باشد و در نتیجه حوصله او از بازی مداوم با یک وسیله خاص سر نرود.

نیازی به نگرانی درباره این مسئله نیست که کودک شما پس از مدتی بازی کردن ممکن است علاقه خود را نسبت به آیتمی که دوست دارد، از دست بدهد، با سازماندهی و مدیریت آن می‌توانید اطمینان بیابید که آن‌ها با تمام وسایل بازی خود خوشحال هستند و از بازی با آن‌ها لذت می‌برند.

۴. دسترسی به کتاب‌ها

اگرچه بازی‌های خلاقانه بسیار مهم است، با این حال در کنار این بازی‌ها می‌توانید آن‌ها را ترغیب به کتابخوانی کنید.

نیازی به قفسه گسترده‌ای از کتاب‌های مختلف نیست. کتاب‌ها برای این منظور تهیه می‌شوند که خوانده شوند. به همین دلیل با خرید تعدادی از آن‌ها که مورد علاقه کودک شماست، می‌توانید این امکان را برای او فراهم کنید که به مرور به خواندن کتاب علاقه پیدا کند.

۵. خرید کمتر اسباب بازی‌ها

گویی خرید بیش از حد اسباب بازی برای سیسمونی کودک به یک سندروم تبدیل می‌شود.
به شکلی که بسیاری از خانواده‌ها مدام ترجیح می‌دهند که به جای توجه به ویژگی‌های یک اسباب بازی خوب، انواع موجود در بازار را برای فرزندان خود تهیه نمایند.
بهترین راه برای کنترل و سازماندهی به آشفتگی‌هایی که در آینده ممکن است اتفاق بیفتد این است که از خرید وسایل بازی بیش از حد معمول خودداری کنید.
حتی می‌توانید در هنگام جشن تولد، از مهمانان بخواهید که از خرید وسایل بازی بیش از حد اجتناب کنند. با انجام این کار می‌توانید اطمینان بیابید که کودک شما مناسب‌ترین وسایل بازی را در اختیار دارد و در نتیجه نیازی به نگرانی درباره سردرگمی او هنگام بازی و یا انتخاب نخواهید داشت.

۶. انتخاب بهترین اسباب بازی‌ها

در پایان بهتر است به این نکته مهم توجه داشته باشید که با خرید وسایل بازی از فروشگاه سیسمونی در اصفهان که فرزندتان بتواند به واسطه آن در افزایش مهارت‌های فکری، کار تیمی و بازی‌های تخیلی به خوبی عمل کند، خواهید توانست که از اسباب بازی‌ها به عنوان یک ابزار مناسب در یادگیری آن‌ها بهره مند شوید.

بلوک‌های بازی، وسایل ساختمانی و بازی‌هایی از این دست از جمله وسایلی هستند که برای رشد ذهنی و روحیه تیمی بچه‌ها مناسب به شمار می‌آیند. اسباب بازی‌های نقش آفرینی نیز باعث می‌شوند تا بچه‌ها مهارت‌های اجتماعی و عاطفی خود را تقویت نمایند، در نتیجه آن‌ها برای رشد بهتر آماده می‌شوند

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *