اتاق نوزاد

والدین هیجان فراوانی به دکوراسیون اتاق دلبند‌شان دارند خصوصا اگر نوزاد اول‌شان باشد که انگیزه و هیجان بیشتری را می‌طلبد و والدین علاقه مندند تا اتاق مخصوصی را برای نوزاد خود مهیا کنند. در قسمت‌هایی از این مقاله بیشتر مطالب درباره طیف رنگ و کاغذ‌دیواری اتاق نوزاد پسر و دختر به صورت مفصل بیان شده است.
که اکثرا صورت متفاوتی از دیزاین اتاق نوزاد را مورد تحلیل قرار می‌دهیم. این مطالب را خاص دیزاین اتاق نوزاد قرار می‌دهیم که اکثر صحبت ما به کاغذ‌دیواری اتاق نوزاد است.

به چه صورت اتاق خواب نوزادمان را طراحی کنیم؟ و از کدام نوع کاغذ‌دیواری استفاده کنیم؟ د
ر ابتدا این را مد نظر داشته باشید که اتاق نوزاد‌تان را دیزاین کنید تا سن پنج سالگی به آن علاقه مند باشد و از آن بهره ببرد.
چیدمان لوازم سیسمونی با ایده‌های نو و خلاقانه بسیار زیبا و جذاب می‌شود.

کودکان به زودی رشد می‌کنند و وسایلی را که برای‌شان فراهم کرده‌اید را دیگر مورد استفاده آن‌ها نیست مانند تخت کودک که امکان دارد کوچک شود.

تلاش کنید اکثرا در اتاق نوزاد از رنگ‌های کمرنگ سود ببرید رنگ‌هایی آرام‌بخش و دلنشین که به عنوان رنگ پاستل شناخته شده‌اند از رنگ‌های آرام بهره ببرید.

تا اتاق خواب کودک آرام‌بخش شود و نوزاد در آن جا حس بهتری را تجربه کند پس به رنگ‌های اتاق نوزاد‌تان دقت کنید تا نوزاد نیز از آن لذت ببرد و حس‌های بد و ناآرام را تجربه نکند.

تلاش نمایید برای پرده‌هایی که برای اتاق نوزاد مهیا می‌کنید به حد زیادی مات و ضخیم نباشد تا نور خورشید به راحتی به درون اتاق بیاید تا هنگامی‌ که صبح نمایان می‌شود.

خود نوزاد با احساس این که از شکل‌های روی پرده موقعی که خورشید به روی آن می‌درخشد جلوه و قشنگی خاصی به دست می‌آورد.

کاغذ دیواری

بگذارید نوزاد یا کودک شما در آن احساس آرامش بیشتری داشته باشد و در مواقعی که چهار دست و پا راه می‌رود بتواند کف اتاق را مشاهده کند.

کف اتاق کودک را می‌توان با استفاده از موکت‌های طرح دار پوشاند یا از فرش‌های با طراحی کودکانه به طوری که با تخت و دیزاین اتاق همخوانی داشته باشد استفاده کرد.

و به اضافه لوستر و چراغ خواب و آباژور در اتاق نوزاد قرار داده می‌شود تلاش کنید از چیزهایی با وزن بالا و پر خطر آباژور‌هایی که امکان دارد روی بچه بیفتد را نخرید.

زیرا هنگامی‌ که کودک تازه به راه می‌افتد و امکان دارد که به سمت آباژور برود و باعث می‌شود هر اتفاقی برای کودک‌تان بیفتد.

انواع کاغذ‌ دیواری‌ها

از آن جایی که والدین به کودکان خود اهمیت می‌دهند و همه سلیقه خود را مد نظر قرار نمی‌دهند متریال کاغذ‌دیواری که بسیار زیبا و شیک هستند در دیزاین اتاق کودک می‌توان از آن استفاده کرد.

نود درصد از کاغذ‌دیواری‌ها برای جلوه دادن به اتاق نوزاد استفاده می‌شود که اثر بهتری در قشنگ شدن دیزاین اتاق کودک دارد.

هم اکنون تعداد بیشتری از کاغذ‌ دیواری به شکل کودکانه وجود دارد با شکل‌های متنوع و رنگ‌بندی و بازیگران نقش‌های سینمایی کاغذ‌دیواری دخترانه و هم کاغذ‌دیواری پسرانه هستند.

زیبا‌‌ترین و بهینه‌ترین رنگ اتاق نوزاد رنگ‌های آرامی‌ هستند مانند کاغذ‌دیواری صورتی ملایم، کاغذ‌دیواری سبز ملایم و کاغذ‌دیواری آبی ملایم و کاغذ‌دیواری اتاق خواب نوزاد نباید زیاد از شخصیت‌های سریال‌های کارتونی استفاده نمایید هر چه ساده‌تر باشد بهتر خواهد بود.

مارک کاغذ‌ دیواری اتاق نوزاد

در گرفتن هر چیزی به خصوص متریال دیزاین داخلی که می‌بایست استحکام طولانی داشته باشد.

خوب بودن اجناس بسیار مهم است که یک سری خصوصیات مثل: کیفیت و عمر زیاد کاغذ‌دیواری، محکم بودن در برابر ضربه و پاره شدن است. امکان شستن و نصب راحت را نیز داشته باشد.

کل این خصوصیات از اهمیت بالایی برخوردارند زیرا نوزادان اکثرا آسیب پذیرند و هم کاغذ‌دیواری اتاق نوزاد اکثرا در مواجهه با کثیفی و پاره شدن قرار دارند.

کاغذ دیواری

چون بعد از یک سنی نوزاد با مداد‌های رنگی و شمعی آغاز به طراحی بر روی دیوار را دارد بعد از کاغذ‌دیواری با کیفیت و قابل تمیز کردن را مورد استفاده قرار دهید.

سعی کنید از بهترین و با کیفیت‌ترین محصولات کاغذ‌ دیواری برای اتاق نوزاد استفاده کنید تا بهترین دوام را داشته باشد. کاغذ‌دیواری‌ها با توجه به این که دارای طرح‌های گوناگونی هستند و از تنوع زیادی نیز بهره می‌برند.

انتخاب را برای والدین راحت کرده است البته باید فاکتور‌هایی را نیز برای این کار در نظر بگیرند زیرا این تنوع در انتخاب رنگ و انتخاب طرح آن با یکدیگر متفاوت خواهد بود. ابتدا بهتر است فضای اتاق کودک را برای کاغذ‌دیواری در نظر بگیرید.

منظور از این که باید فضا را مورد نظر قرار بدهید این است که بتوانید از رنگی استفاده کنید که متناسب با اتاق و فضای اتاق باشد.

بعضی از رنگ‌ها این امکان را می‌دهند که اتاق را جلوه دار‌تر و بزرگ‌تر نمایش می‌دهند این قابلیت برخی از رنگ‌ها است.

برخی از رنگ‌ها نیز این توانایی را دارند که اتاق را کوچک‌تر به نمایش بگذارند بنابراین به محیط اتاق کودک و همین طور رنگی که می‌خواهید انتخاب کنید دقت کنید البته جنسیت را نیز برای انتخاب رنگ در نظر بگیرید.

بهتر است از طرح‌های شلوغ استفاده نکنید با استفاده از طرح‌های شلوغ اتاق کودک دیگر آن آرامشی را که باید داشته باشد ندارد و یک هیجان کاذب را به کودک احیا خواهد کرد بنابراین سعی اتاق کودک را ساده‌تر کاغذ‌دیواری کنید. علاوه بر آن، سیسمونی کودک جلوه‌ی چندانی نخواهد داشت.

جنس خوب برای کاغذ‌دیواری مهم است تا بتوان برای مدت بیشتری از آن‌ها استفاده کرد نه این که بعد از مدت کوتاهی دوباره بخواهید.

برای کاغذ‌ دیواری هزینه بپردازید. جنس‌های مقاوم که در برابر آب، پاره‌گی و یا ضربه بتوانند مقاومت داشته باشند و از استحکام خوبی برخوردار باشند.

با این حال کاغذ‌دیواری یکی از زیبا‌ترین وسایلی است که می‌توان برای اتاق نوزاد آن را تهیه کرد و به اتاق نوزاد نیز زیبایی خاصی خواهد بخشید در این صورت است که می‌توان گفت کاغذ‌دیواری عملکردی مناسب برای اتاق کودک است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *