چراغ خواب کودک

در زمان خرید سیسمونی نوزاد یکی از نکاتی که در برخی از افراد آن را نادیده می‌گیرند در حالی که نکته بسیار مهمی است انتخاب چراغ خواب برای اتاق کودک است که باید حتماً نور ملایمی داشته باشد.
چراغ خواب کودک این امکان را به شما می‌‌دهد که در طول شب زمانی که می‌‌خواهید به کودک خود سر بزنید راحت‌تر این کار را انجام دهید.

همچنین کودک شما از تاریکی و اتاق ترس و وحشتی ندارد و در ضمن چراغ خواب یک فضای ملایمی برای خواب آرامش بخشی را برای کودک شما فراهم می‌‌کند.

البته بهتر است فاصله چراغ خواب تا تخت خواب کودک استاندارد باشد نه آنقدر نزدیک کودک باشد که تمرکز و یا نور و گرمای زیاد چراغ خواب باعث اذیت او شود بنابراین باید از تمام چراغ‌ها و سیم‌های و اتصالات نیز به صورت ایمن و بی خطر بودن آن‌ها اطمینان پیدا کنید.

نورپردازی اتاق کودک

دو رکن اساسی برای اتاق کودک نور و رنگ آن است. زمانی که اتاقی را برای کودک خود در نظر می‌‌گیرید بهتر است قبل از آن به این دو مقوله توجه داشته باشید. در انتخاب رنگ اتاق و چراغ خواب از رنگ‌های گرم و ملایم استفاده کنید همچنین در صورت امکان اتاق کودک بهتر است پنجره داشته باشد و آفتاب گیر نیز باشد.
همه چیز درباره دکوراسیون اتاق کودک و نوزاد باید به درستی و طبق اصول انتخاب شود.

رنگ اتاق

برای دیوار‌های اتاق کودک خود بهتر است متناسب با جنسیت کودک رنگ آن نیز انتخاب شود اگر دختر بود رنگ دیوار اتاق آن را صورتی کنید و اگر کودک شما پسر بود بهتر است از رنگ آبی استفاده کنید.

خرید چراغ خواب کودک

نکات مهم برای خرید چراغ خواب کودک

نکاتی برای خرید چراغ خواب عبارت است از:

  1. مدل چراغ خواب
  2. محل پریز برق
  3. جنس لامپ چراغ خواب کودک
  4. بهترین رنگ برای چراغ خواب
  5. روشنایی چراغ خواب

در ادامه هر یک از موارد فوق را توضیح خواهیم داد.

۱. مدل چراغ خواب

مدل‌های متنوعی از چراغ خواب کودک در فروشگاه سیسمونی در اصفهان موجود است. اما ترجیحاً برای انتخاب نوع مدل چراغ خواب کودک خود حتماٌ متناسب با طراحی اتاق خواب کودک باشد از چراغ خواب‌های رنگی و شیشه‌ای نیز برای اتاق‌های کودک مدرن می‌‌توانید استفاده کنید.
در صورتی که اتاق کودک خود را به صورت سنتی چیده مان کرده‌اید بهتر است از آباژورهای سبک قدیمی یا کوزه‌ای و سنتی استفاده کنید.

۲. محل پریز برق

قبل از این که اقدام به خرید چراغ خواب کنید باید به محل قرار گیری پریز برق و فاصله ی آن تا تخت کودک خود توجه کنید اگر پریز برق نسبت به تخت کودک شما خیلی دور است یا خیلی نزدیک احتمال این که شما مجبور شوید تا نور چراغ را خیلی زیاد یا خیلی کم کنید زیاد است.
در صورتی که با چنین مشکلی مواجه هستید بهتر است از چراغ‌های قابل حمل شدن استفاده کنید تا چراغ را در فاصله مناسبی از تخت کودک خود قرار دهید.

۳. جنس لامپ چراغ خواب کودک

با توجه به نوع و جنس لامپ چراغ خواب کودک که بسیار مهم و پراهمیت است. برخی از این نوع چراغ‌ها قابلیت عوض شدن را دارند. بعضی دیگر از چراغ‌های خواب از لامپ‌هایی هستند که زمانی که عمرشان تمام می‌‌شود باید حتما تعویض کل چراغ خواب تعویض شود.
نوع لامپ به میزان گرمایی که تولید می‌‌کند نیز بستگی دارد. معمولا لامپ‌های ال‌ای دی گرمای بیشتری نسبت به سایر لامپ‌های دیگر تولید می‌‌کنند در حالی که لامپ‌های رشته‌ای و لامپ‌های‌هالوژن گرمای زیادی از خود منعکس می‌‌کنند.

خرید چراغ خواب کودک

۴. بهترین رنگ برای چراغ خواب

یکی از مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید چراغ خواب برای سیسمونی کودک باید مورد توجه قرار دهید، نوع رنگ چراغ خواب است. رنگ چراغ خواب بر روی کیفیت خواب کودک تاثیر فوق العاده‌ای می‌‌گذارد. معمولا برای چراغ خواب‌ها از نور آبی استفاده می‌‌کنند به این دلیل که رنگ آبی باعث ایجاد حس آرامش بخشی را به فرد می‌‌دهد و موجب می‌‌گردد که کودک بهتر بخوابد. البته نور سفید نیز چنین خاصیتی نیز دارد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید بهترین رنگ برای نور شب چه رنگ‌هایی است؟ رنگ‌های قرمز و نارنجی جز رنگ‌هایی هستند که بر روی گرگ و میش هنگام غروب خورشید تاثیر می‌‌گذارد. شما می‌‌توانید با الگو گرفتن از طبیعت زمان مناسب برای خوبتان را مشخص کنید.

نتیجه‌ای که حاصل می‌‌شود این است که کودک تشخیص می‌‌دهد که نور قرمز برای او آرامش بخش است. محققان دریافته‌اند که دلیل این که کودک به این رنگ واکنش نشان می‌‌دهد این است که تنها طیف رنگی که کودک در رحم مادر خود دیده است رنگ قرمز بوده است. به همین خاطر است که او بهترین رنگ برای نور چراغ خواب در اتاق کودک، رنگ قرمز می‌‌داند و با آن خواب آرام‌تری دارد.

۵. روشنایی چراغ خواب

مقدار روشنایی از شاخص‌های بسیار مهم برای اتاق خواب کودک است.
چراغ خواب همان طور که از اسم‌اش مشخص است برای خواب و تاریکی در شب مورد استفاده قرار می‌‌گیرد. چراغ خواب اگر خیلی پر نور باشد می‌‌تواند باعث بی خوابی شما شود و آرامش شما را به هم بزند.
زمانی چراغ خواب را روشن کنید که همه جا کاملاً تاریک شده باشد. بهتر است میزان روشنایی چراغ خواب به اندازه‌ای باشد که هنگامی که کودک به خواب می‌‌رود و در طول شب پدر و مادر می‌‌خواهند به او سر بزنند مشکلی نداشته باشند.

تجهیزات و امکانات ویژه چراغ خواب

وجود چراغ خواب نقش اصلی و کلیدی در تابیدن نور ملایم در محل خواب کودک دارد در هنگام خرید چراغ خواب می‌‌توانید از امکانات اضافی دیگر نیز خریداری نمایید که اعم از:

  • نوع لامپی که نور آن تغییر می‌‌کند.
  • دماسنج برای این که بتوانید از میزان درجه حرارت اتاق کودک را اندازه بگیرید.
  • وجود دستگیره‌ها برای راحتی و سهولت بیشتر کودک این امکان را می‌‌دهد که او بتواند چراغ خواب را راحت‌تر جابجا کند.
  • جعبه موسیقی که صداهای آرامش بخشی را پخش می‌‌کند و کودک با آن‌ها به خواب می‌‌رود.
  • برخی از چراغ خواب‌ها هستند که با وجود سنسورهایی که دارند هنگام راه رفتن در اتاق کودک روشن می‌‌شوند.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *