سفر رفتن با کودک‌

بعد از سن یک ماهگی سفر رفتن با کودک‌ با وسایلی مثل هواپیما مشکلی ندارد اگر قصد سفر دارید و کودک نیز به همراه شما هست بهتر است سفر‌های شبانه را برای این کار انتخاب نمایید، تا کودک شما بتواند بخوابد و یا از سفر‌های بدون توقف را انتخاب کنید.

جزئیات مهم در رابطه با سفر رفتن با کودک‌

یکی از نکات مهمی‌ که مادران و پدران کودکان باید به آن توجه کنند این است که نوزادان را به هیچ عنوان به سفر نبرند و مخصوصا نوزادانی که نارس هستند و یا در هنگام تولد دچار مشکل شده‌اند. کودکانی که در رنج یک یا دو سال قرار دارند معمولا علاقه زیادی به جنب و جوش و تحرک دارند چه بتوانند چهار دست و پا راه بروند و چه در آغوش مادرشان قرار بگیرند. چنین کودکانی باید در مسیر سفر بر صندلی قرار بگیرند که باعث بی قراری و بی حوصلگی کودک می‌شود.

کاربرد اسباب بازی متنوع

پس می‌توانید در خرید وسایل سیسمونی کودک وسایل متنوعی را مثل اسباب بازی‌ها برای کودک‌تان انتخاب کنید. سعی کنید از اسباب بازی‌های متنوع و رنگارنگ برای این کار انتخاب نماید و از سیسمونی فروشی‌ها آن را تهیه نمایید. زیرا مغازه‌های سیسمونی فروشی چنین وسایلی را بیشتر به بازار عرضه می‌کنند.

ایجاد بهترین شرایط در قطار و هواپیما برای کودک

اگر با ماشین شخصی و یا قطار می‌خواهید به سفر بروید بهتر است هر چند ساعت یک بار از اتومبیل خود پیاده شوید و یا این که در راهرو قطار کودک خود را راه ببرید. اگر قصد سفر با هواپیما را دارید هنگامی‌ که هواپیما قصد بلند شدن از فرودگاه را دارد فشاری منفی در گوش شکل می‌گیرد که باعث ایجاد درد گوش در کودکان می‌شود پس به این نکته دقت کنید که مکیدن پستانک یا خوردن شیر از این درد می‌کاهد.
پس در هنگام بلند شدن یا نشستن هواپیما شیشه شیری را که برای سیسمونی نوزاد تهیه کرده بودند را به همراه داشته باشند و در موقع لزوم آن را به کودک دهند تا درد گوش کودک را کم کند. در کودکان بزرگ‌تر می‌توان شکلات یا آبنبات را جایگزین کرد از قرار دادن صندلی کودکان بر جلوی ماشین خودداری نمایید این صندلی‌های مخصوص کودکان باید در صندلی پشت ماشین تعبیه شود.

سفر به همراه کودک

به کارگیری از لباس گرم در فصل سرد سال

اگر قصد سفر کردن در فصل‌های سرد سال را دارید به سراغ وسایل سیسمونی نوزاد بروید و لباس‌های گرم و پتوی کودک را بردارید و از مجهز بودن اتومبیل خود به وسایل گرمایشی اطمینان حاصل نمایید.
قبل ورود به شهر مورد نظر خود از شرایط آب و هوایی آن منطقه اطلاع حاصل نمایید استفاده از خوراکی و نوشیدنی را در طول سفر فراموش نکنید زیرا این خوراکی‌ها کودک شما را سرگرم خواهد کرد.

غذا مناسب و رعایت نکات بهداشتی در سفر

کودکانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند مشکلی از این بابت ندارند چون شیر مادر بهترین و مناسب‌ترین غذا برای کودک است و استفاده از شیر مادر مناسب‌ترین و بهترین راه تغذیه برای کودکان است. البته در سنین بالاتر باید غذا‌های بهداشتی برای کودکان در نظر داشت باید از غذا‌هایی که فساد کمتری دارند استفاده کرد، مثل تخم مرغ، گوشت و سوسیس و کالباس و این موارد غذا‌های خطرناکی هستند از غذا‌هایی که دربین راه است استفاده نکنید.

مگر این که از بهداشت و تمیز بودن آن رستوران اطمینان حاصل کرده باشید. آبی را که در سفر به همراه خود می‌برید سعی کنید آب جوشیده و یا استفاده از آب معدنی باشد اگر با کودکی در حال سفر هستید بهتر است راجع به مکان و جاهایی که از آن دیدن می‌کنید صحبت نمایید.

بسیاری از داروها را بدون نسخه پزشک نیز می‌توان تهیه کرد دارو‌هایی مانند استامینوفن ضد آلرژی ضد تهوع کرم‌های ضد سوختگی و قرص اسهال برای کودک شما ضرری ندارند و در بعضی موارد و در هنگام نیاز می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید.

سفر به همراه کودک

کرم مناسب برای صورت کودک

استفاده از کرم‌های مرطوب کننده و ضدآفتاب را از یاد نبرید در طی سفری که با کودک خود دارید کودک شما بیشتر در معرض نور آفتاب قرار می‌گیرد پس بهتر است از کرم‌های ضدآفتاب و یا مرطوب کننده استفاده نمایید. از کرم‌های ضدآفتابی که مخصوص کودکان هستند استفاده نمایید و اگر مادر نکته سنجی باشید این کرم را در وسایل سیسمونی نوزاد خود تهیه نموده‌اید که در صورت نیاز بتوانید از آن استفاده نمایید.

پنبه دستمال کاغذی ژل ضد عفونی کننده دست و دستمال مرطوب را در وسایل مورد نیاز کودک قرار دهید کلاه و کفش و عینک و جوراب نخی و لباس مناسب را برای رفتن به طبیعت را از یاد نبرید. اگر کودک شما دارای بیماری خاصی است مثل اسم حتما دارو‌های مورد نیاز را به همراه داشته باشید در بعضی از مواقع امکان دارد در دو منطقه با تغییرات در استفاده از دوز و ساعت استفاده از داروی انسولین بوجود بیاید.

در این مورد حتما با پزشک خود مشورت نمایید و اگر کودکی مبتلا به آسم دارید و احتمالا به یک منطقه سرد سفر می‌کنید بسیار مراقب تحرک کودک‌تان در هوای سرد باشید زیرا هوای سرد باعث می‌شود که بیماری آسم تشدید شود. نسخه دارویی کودک را نیز بهتر است به همراه خود داشته باشید تا اگر به هر جهت دارو نداشتید بتوانید با استفاده از نسخه‌ای که در داخل کیف خود دارید آن دارو را به سرعت برای دلبند‌تان تهیه نمایید عده‌ای از کودکان به بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان دچار هستند.

والدین باید قبل از این که به سفر اینگونه کودکان را به جا‌هایی مثل کوهستان نبرید در جا‌هایی که ارتفاعات زیاد است احتمال این که بیماری‌هایی نذیر تنگی نفس و مشکلات دیگر وجود دارند کودکان خود را در هنگام سفر به جا‌های شلوغ و پرجمعیت نبرید. زیرا ممکن است کودک شما در آن جا به ویروس‌های زیادی رو به رو شوند و احتمال این که کودک خود را لحظه‌ای فراموش کنید و باعث گم شدن کودک شود، اگر حتما باید با این مناطق سفر کنید حتما اسم و شماره تلفن خود را درون یک کاغذ بنویسید و آن را در جیب کودک قرار دهید. اگر کودک شما در سفر به اسهال مبتلا شد اصلا نگران نباشید اکثر اسهال‌ها در اثر خوردن میوه جات و یا سبزی‌های آلوده بوجود می‌آیند و بعد از مدت کمی‌ از بین می‌روند پس بهتر است در این مدت کودک از غذا‌هایی مثل کته و ماست استفاده نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *