شستشوی لباس کودک

هنگامی‌ که نوزاد به دنیا می‌آید برای سیسمونی نوزاد و پوشش بدن او از بهترین و مناسب‌ترین لباس نوزاد استفاده می‌کنید. اولین چیزی که کودک بعد از تولد آن را لمس خواهد کرد همین لباس و پوشش اوست. تا وقتی که نوزاد در سن کم قرار دارد و در ماه‌های اول زندگی خود است لباس‌های زیادی را کثیف خواهد کرد.
این لباس‌های کثیف گاهی اوقات جای لک را نیز بر روی خود دارند که با این حال باید برای تمیز کردن لباس‌های کثیف بهتر است از یک پاک کننده خوب برای این کار استفاده کنند. به نظر می‌آید مصرف پودر صابون انتخاب خوبی برای تمیز کردن لباس‌های کودک باشد.
با این حال در زمان کمی‌ لباس‌های نوزاد‌تان کثیف خواهد شد. و این تایم کم و فاصله زمانی کوتاه برای لباس‌های کثیف کودک‌تان باعث خواهد شد که مادران را با یک دغدغه عظیم رو به رو خواهد کرد.
شستشوی لباس کودک بسیار اهمیت دارد که چگونه شسته شوند و این که مایع و پودری که برای این کار در نظر قرار خواهد گرفت نیز بسیار مهم است. این نکته را در نظر داشته باشید که پودری را که برای کودک خود انتخاب خواهید نمود استاندارد باشد.

شستشو لباس نوزاد

اگر احیانا از مایع‌های شستشو برای شستشوی لباس کودک استفاده می‌کنید به این نکته توجه کنید که این مایع‌ها به هیچ عنوان دارای رنگ و بوی زیادی نباشند. همیشه دقت کنید که اگر می‌خواهید لباس‌های کودک‌تان را داخل ماشین لباسشویی بریزید حتما آن‌ها را از لباس‌های خودتان جدا کنید.
اگر برای کودک خود از ماشین‌های مخصوص شستن نوزاد استفاده می‌کنید که بسیار عالی است؛ زیرا این ماشین‌ها دارای موتور شستشو قوی هستند و لباس‌ها را کاملا تمیز خواهند کرد.

پودر صابونهنگامی‌ که برای اولین بار لباس را بر تن نوزاد خواهید کرد باید بدانید که لباس نیز قاعدتا همیشه نو و تمیز نخواهد ماند و به هر حال کثیف خواهد شد. نوزاد در سال‌های اول زندگی خود دارای یک پوست حساس است.

پوست نوزاد حساس است

با این پوست حساس باید دقت کنید که چه لباسی را به کودک خود می‌پوشانید و بعد از آن نیز سعی کنید لباس‌های کودک را زود به زود تعویض کنید تا به کودک عامل‌های میکروب نرسد. البته گاهی اوقات یک سری از لباس‌ها دارای رنگ بندی‌های خاصی برای خود هستند که گاهی این رنگ بندی‌ها با کیفیت و با دوام نیستند و با یک شستشو سریع از بین خواهند رفت و رنگ پس می‌دهند. این هم یکی از دلایلی است که به مادران پیشنهاد می‌شود که حتما لباس‌های کودک را جدا بشویند.

انتخاب بهترین رنگ لباس کودک هنگام خرید سیسمونی کودک اهمیت زیادی دارد. اگر می‌بینید که لباسی را که برای کودک خود انتخاب کرده‌اید دارای یک رنگ بندی تند و جیغ است بهتر است بر حسب احتیاط آن را قبل از این که بر تن نوزاد کنید بشویید تا این که اگر رنگ‌های اضافی که شیمیایی هستند از لباس نوزاد جدا شوند.
اگر بتوانید لباس‌های نوزاد را دو بار آب کشی کنید البته در زمانی که نو هستند و شما برای اولین بار است که می‌خواهید از آن استفاده کنید خیلی بهتر خواهد بود زیرا با شستن اولیه لباس کودک از هر گونه آلرژی پوستی را در کودک خود کاهش خواهید داد. برای این که بخواهید به شکل استاندارد لباس‌های کودک یا کهنه او را بشویید سعی کنید تا از شوینده‌های مناسب بهره ببرید که دارای اسانس‌های بالا برای بو و این که آنزیم‌های کمتری در مواد شوینده به کار رفته باشد.

آویزان کردن لباس

به کار بردن نرم کننده

بهتر است از نرم کننده برای شستن لباس‌ها و یا لطیف کردن آن‌ها استفاده نکنید؛ زیرا این نرم کننده‌ها خاصیت تحریک پذیری زیادی خواهند داشت و باعث تحریک زیاد پوست بدن کودک خواهد شد. همان طور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم استفاده از پودر لباس کودک بهترین را برای شستشوی لباس‌های کودک است.
البته پودر ماشین لباسشویی‌های معمولی برای شستن لباس‌های نوزاد نمی‌تواند مشکلی را به وجود بیاورد با این همه خوب است که از پودر‌های معمولی برای شستن لباس‌ها استفاده کنید. البته پودر صابون برای شستشوی لباس نوزاد بسیار خوب است.
زیرا پودر صابون دارای کمترین میزان آنزیم‌ها و موادی که باعث حساسیت در پوست شود را دارد و لباس‌ها را بسیار تمیز خواهد کرد.

لباس‌های نوزاد‌تان در مواقعی که دارای یک لک یا این که حس کردید کثیف شده است سریعا آن را بشویید تا لک بر روی لباس باقی نماند و این که لباس نوزاد بوی بدی را به خود نگیرد.
لباس‌های نوزاد را همیشه با اب گرم بشویید تا پاک‌تر شوند البته آب گرم باعث می‌شود تا میکروب‌های داخل لباس از بین بروند و در نتیجه لباس تمیزتر شود.
اگر لباس نوزاد کثیف شد و در لباس نوزاد جای لک را مشاهده کردید ابتدا آن را با آب سرد بشویید اگر بخواهید لباس را با آب گرم بشویید باعث می‌شود که لک داخل لباس باقی بماند ولی هنگامی‌ که لباس را با آب سرد شستشو می‌دهید دیگری اثری از لک را در لباس پیدا نخواهید کرد.
در برخی از موارد مادران جوان برای این که لکه لباس از بین برود لباس را به مدت طولانی در داخل آب نگه می‌دارند تا این که لک لباس از بین برود اما با این همه خواهیم دید که لکه لباس از بین نرفته است. و بافت پارچه نیز آسیب خواهد زد.

شستن لباس کودک در ماشین لباسشویی

هنگامی‌ که می‌خواهید لباس کودک را در داخل ماشین لباسشویی قرار دهید باید به اتیکت یا برچسب آن توجه کنید بعضی از برچسب‌ها مقدار دمایی را که باید برای شستشو لباس در نظر بگیرید را مشخص خواهد کرد یا این که زمانی را که برای شستشوی آن در نظر می‌گیرید را مشخص خواهد کرد.
به طور مثال در تایم ده دقیقه یا بیشتر یا کمتر برای این نوع لباس مناسب‌تر است. قبل از این که از شوینده برای شستن لباس استفاده کنید ابتدا موارد مصرف را خوانده و این که بدانید روش به کار بردن محصول به چه شکل خواهد بود.
اگر می‌خواهید لباس کودک‌تان بدرخشد و بسیار سفید باشد استفاده از پودر بچه همین کار را برای شما خواهد کرد و لباس را تمیز و سفید خواهد کرد بهتر است دیگر زیاد حساسیت به خرج ندهید و از سفید کننده‌ها یا وایتکس برای لباس کودک به هیچ وجه استفاده نکند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *