دستگاه بخور

برای این که میزان رطوبت در محیط را افزایش دهید و این که بخواهید خشکی محیط را از بین ببرید باید از دستگاهی به نام دستگاه بخور استفاده نمایید. که در فصل‌های سرد سال بیشترین کاربرد را خواهد داشت زیرا در این فصل از سال مرطوب بودن هوا کاهش می‌یابد و این خشکی باعث می‌شود که شیوع میکروب‌ها در هوا به بالاترین حد ممکن برسد.

دستگاه بخور مناسب برای از بین بردن بیماری

این دستگاه‌ها به ما کمک خواهند کرد که اگر در فضای بسته‌ای قرار داریم و تهویه هوا به خوبی صورت نمی‌پذیرد می‌توان از این دستگاه برای برطرف کردن این خشکی و از بین بردن میکروب‌ها و آلودگی‌ها بهره‌مند شد.

به طور حتم دستگاه بخور یک راه کاملا مناسب برای ایجاد محیطی شاد و پر تحرک برای خانواده‌ها یا در محل کار می‌باشد. دستگاه بخور برای تنفس بهتر افراد و کم کردن بیماری آسم و بیماری‌های که با تنفس ما سر و کار خواهند داشت.

کم شدن بیماری‌هایی همچون:

  • بیماری سرماخوردگی
  • خشکی چشم

این قبیل از بیماری‌ها را کاهش خواهد داد. با توجه به مشکلات زیست محیطی و آلودگی‌های هوا با دستگاه بخور می‌توانید فضای خانه را پاک و تمیز بدون هیچ آلاینده‌ای نگه دارید.

انواع دستگاه بخور

  1. سرد
  2. گرم

بهتر است دستگاه بخور را در قسمتی از خانه یا محل کار قرار دهید. دو مدل دستگاه بخور خواهیم داشت دستگاه‌های بخور سرد و دستگاه‌های بخور گرم که هر کدام برای فصلی از سال تهیه شده‌اند برخی برای هوای سرد و برخی برای هوای گرم درست شده‌اند.

در دستگاه‌های دیگر نیز یک سیستم برای پاکسازی و تهویه هوا نیز وجود دارد. اکنون می‌خواهیم دستگاه بخور سرد را برای شما شرح بدهیم. این دستگاه بخاری را متناسب با دمای اتاق تان را ایجاد می‌کند.

دستگاه بخور

۱. دستگاه بخور سرد

این دستگاه دارای دو فن آوری متفاوت به نام تبخیری و اولتراسونیک است. دستگاه بخاری که به فن آوری تبخیری مجهز است دارای یک فیتیله در قسمت داخلی آن است که این فیتیله می‌تواند آب را به راحتی جذب خود نماید و هوا را در میان فیتیله قرار می‌دهد.

این فرآیند باعث خواهد شد که بخار خنکی ایجاد شود و در فضای محیط گسترده شود. دستگاه بخور سرد که با فن آوری اولتراسونیک تجهیز شده است ازاین تجهیزات برای بخار آب به شکل بسیار ریز به کار می برند، و این بخار آب را در محیط گسترش خواهد داد. دستگاه بخور سرد برای محیط‌های سرد مناسب‌تر است این دستگاه این قابلیت را دارد که بتواند تمام محیط خانه را مرطوب نماید. به اضافه این که آب را در معرض حرارت قرار نمی‌دهیم در مصرف برق نیز صرفه جویی می‌کند. دستگاه بخور یک وسیله‌ی کاربردی برای سیسمونی کودک به شمار می‌آید.

در جایی که کودک هست یا عموما در خانه‌ها دستگاه بخور سرد مناسب‌تر است، زیرا ایمنی بیشتری را ایجاد خواهد کرد. اگر بخواهیم به معایب این دستگاه رجوع کنیم این است که احتمال دارد باعث ایجاد صدا شود.

زیرا این دستگاه برای این که بتواند بخار را تولید نماید از فن استفاده خواهد نمود و همین طور هوای فضا امکان دارد‌ اندکی سردتر از حالت عادی بشود. اگر از دستگاه بخور سرد بهره‌مند می‌شوید باید در بیشتر مواقع آن را تمیز نگه دارید.

تا باکتری‌ها در آن تولید نشوند و باعث ایجاد قارچ یا کپک شوند.آب دستگاه را خالی نمایید و آن را خشک نمایید این کار را در زمانی که دیگر نیازی به مصرف دستگاه ندارید انجام دهید که این خشک کردن از ایجاد باکتری و قارچ و رشد آن‌ها جلوگیری می‌کند.

عیوب دستگاه بخور سرد

از عیب‌هایی که دستگاه بخور سرد می‌تواند داشته باشد ایجاد باکتری و قارچ‌ها در این محل است با این حال به کسانی که قصد خرید این دستگاه بخور را دارند توصیه می‌کنیم که مخزن این دستگاه را همیشه بعد از استفاده با آب و صابون بشویید و آن را تمیز نگه دارند.

با این حال مواد معدنی که در آب موجود است مانند گرد و غبار در هوای اطراف خود پراکنده خواهد شد بنابراین بهتر است که مخزن دستگاه بخور با آب مقطر پر شود.

دستگاه بخور

۲. دستگاه بخور گرم

دستگاه بخور گرم که دارای یک المنت در داخل آن قرار دارد که باعث می‌شود آب در داخل آن جوشانده شود و بخاری که از جوشاندن آب حاصل می‌شود را در فضای پیرامون خود پخش خواهد کرد.

این مدل از دستگاه بخور به دلیل این که از دمای بالایی برخوردار است برای سلامتی افراد مناسب‌تر است، زیرا به علت گرمای آن باعث می‌شود که باکتری‌ها و قارچ‌ها نتوانند در داخل دستگاه تکثیر شوند بلکه آن‌ها را از بین خواهد برد و این باکتری‌ها را به هوا منتقل نخواهد کرد زیرا بخار آب آن‌ها را از بین خواهد برد. در دستگاه بخور گرم از فن استفاده نشده است، بخاطر همین است که این دستگاه به شکل بی صدا عمل خواهد کرد و یک گزینه‌ی عالی برای سیسمونی نوزاد به شمار می‌آید. دستگاه بخور گرم برای فضا‌های بزرگ مجهز نشده است و بیشتر برای اتاق خواب و اتاق و فضا‌های کوچک کاربردی‌تر خواهد بود.

این دستگاه به علت این که بخواهد آب را گرم کند از برق بیشتری برای این کار استفاده خواهد کرد و رسوبات آب ته نشین خواهد شد به دلیل جوشانده شدن آب این اتفاق خواهد افتاد پس برای دستگاه بخور از آب مقطر بهره‌مند شوید تا رسوب در دستگاه شما ایجاد نشود.

عیوب دستگاه بخور گرم

عیوب دستگاه بخور گرم عبارت است از:

  1. دارا بودن المنت برای دادن حرارت و مصرف بیش از اندازه انرژی
  2. ایجاد رسوب در داخل دستگاه بخور

یکی از عیب‌های این دستگاه داشتن المنت حرارتی است که این قطعه باعث مصرف کردن بیشتر برق خواهد شد و مصرف برق این دستگاه نسبت به بخور دستگاه سرد به مراتب بیشتر خواهد بود. موادی که با تبخیر آب در ته این دستگاه قرار خواهند گرفت باعث ایجاد رسوب خواهند شد و کار را دشوار‌تر خواهد کرد. دستگاه‌های بخور گرم در زمستان‌ها گرمای مطلوبی را در محیط ایجاد خواهند کرد. دستگاه دیگری به نام دستگاه بخور گرم و سرد نیز موجود می‌باشد که این دستگاه از دو حالت گرم و سرد بهره‌مند خواهد شد.

این‌ ترکیب دوتایی گرم و سرد این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید از دو حالت ممکن استفاده نمایید و در شرایط متفاوت بتوانید این دستگاه را به کار ببرید. به طور مثال در فصل‌های سرد سال از قسمت گرم دستگاه بخور استفاده کنید و در فصل‌های گرم سال آن را تغییر دهید و از بخور سرد آن استفاده کنید.

قبل از این که دستگاه بخور مناسب خود را تهیه کنید باید به نکاتی که گفته شد توجه کنید و بتوانید با استفاده از مواردی که گفتیم دستگاه بخور مناسب خود را تهیه کنید.

دستگاه‌های بخور گرم مناسب برای:

  • بهبود بخشی به گرفتگی بینی
  • عفونت مجاری‌های تنفسی
  • کاهش درد و سرفه

خواهد بود و مطلوب است که از این دستگاه به شکل موثری بهره‌مند شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *