داروی گیاهی نوزاد

استفاده از دارو‌های شیمیایی امکان دارد با عواقب بدی همراه باشد اما دارو‌های گیاهی عواقب و عوارض بدی ندارند و بسیار نیکو هستند و به بهتر شدن حال بیماران بسیار کمک می‌کنند. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم مناسب‌ترین داروی گیاهی نوزاد را مورد بررسی قرار دهیم تا آن را بهتر بشناسید و مصرف کنید.

استفاده از دارویی گیاهی نوزاد برای درمان

یشتر گیاهانی که در حال رشد و نمو در طبیعت هستند بسیار پرکاربرد می‌باشند شما با شناخت کافی از خواص گیاهان از آن‌ها برای درمان بسیاری از بیماری‌ها می‌توانید استفاده کنید از آن جهت که گیاه درمانی برای بزرگسالان می‌تواند مفید واقع شود.

برای نوزاد هم همین تاثیر را دارد و اکثر پزشکان گیاه درمانی را در اولویت و بعد از آن دارو‌های شیمیایی را توصیه می‌کنند. اکنون شما را با بهترین دارو‌های گیاهی آشنا خواهیم کرد که می‌توان از آن‌ها برای درمان هر چه بهتر نوزادان استفاده کرد.

موارد حساسیت یا آلرژی در کودکان و درمان آن با گیاهان دارویی به روش خانگی است با استفاده از روغن بنفشه باعث ایجاد درمان عرق سوزی نوزاد خواهد شد، موارد قابل توجه در در استفاده کردن از این گیاه این است که طبیبان طب سنتی به این عقیده راسخ‌اند که روغن گل بنفشه یکی از بهترین داروهای گیاهی می‌باشد که در سیسمونی نوزاد باید به آن توجه نمود این روغن موثر‌‌ترین درمان برای سوزش و التهاب پای نوزادان می‌باشد که یکی از علت‌های این عارضه وجود گرما و حرارت در شیر مادران می‌باشد این بیماری سوزش و خارش شدیدی را در پای نوزاد بوجود می‌آورد.

استفاده کردن از گل رز یا بنفشه یا‌‌ ترکیب کردن آن‌ها با هم می‌تواند به آرام کردن و بهبود بیماری در نوزاد مثمر ثمر باشد البته در کنار استفاده از این گیاه دارویی فوق العاده تدابیر دیگری نیز می‌توان اتخاذ کرد.

استفاده از موادغذایی با طبع گرم

یکی از این راهکار‌ها اصلاح رژیم غذایی مادر می‌باشد که با کم کردن مواد غذایی که طبع گرما بیشتری دارند و وارد شیر مادر می‌شود می‌توان آن را بهبود بخشید. البته می‌توان به مادران توصیه نمود که از میوه‌هایی مانند شاتوت، آلبالو و تمشک بیشتر استفاده نمایند.

گیاهان دارویی

همین طور می‌توان از آب هندوانه و کاهو و سکنجبین و مغز خیار با سکنجبین برای کم کردن حرارت در شیر مادر به صورت‌‌ ترکیبی استفاده نمود تا کمتر دچار سوزش و التهاب شوند، برای بهبود آلرژی چه گیاهان دارویی موثر می‌باشد.

گیاهان دارویی و درمان حساسیت و زردی نوزاد

گیاهانی مثل چای سبز، دارچین، زردچوبه، بابونه، بنفشه سه رنگ، بنفشه، گل مغربی، عشقه، نعنا، گل همیشه بهار، ریشه بابا آدم برای درمان حساسیت کودکان مفید است برای حساسیت‌های فصلی که نوزادان با آن درگیر می‌شوند از دم کرده عناب استفاده نمایید.

برای درمان زردی نوزاد از‌ ترنجبین استفاده نمایید، مادرانی که از گیاهان دارویی در امر درمان زردی نوزاد که بیشتر نوزادان با آن مواجه می‌شوند می‌توانند با استفاده از این گیاه دارویی در عرض یک هفته تا ده روز این بیماری را از نوزادان دور کنند.

همچنین می‌توانید برای درمان زردی نوزاد از شربت‌ ترنجبین و شیرخشت استفاده نمایید. برای تهیه این شربت مفید و معجزه آسا می‌توانید یک قاشق غذاخوری‌ ترنجبین را در یک لیوان آب جوش حل نمایید و به مدت ۵ ساعت آن را خیس نمایید بعد از آن‌ ترنجبین را صاف کرده و به آن یک قاشق چای خوری شیر خشت اضافه نمایید.

آن‌ها را باهم مخلوط نمایید هنگامی‌ که این مخلوط را از صافی گذراندید می‌توانید آن را هر دو ساعت یک بار به نوزاد بدهید البته در این کار زیاده روی نکنید یه قاشق چای خوری هم کافی است و این کار را ادامه دهید تا مدفوع نوزاد به رنگ زرد طلایی در بیاید بعد از این رنگ پوست نوزاد یابد کم کم رو به بهبود و بصورت طبیعی و عادی برگردد. روش دیگری هم که می‌توانید از آن استفاده کنید تا بتوان در درمان سریع نوزاد از آن استفاده کرد استحمام نوزاد در جوشانده گل بنفشه و گل ختمی‌ است.
برای بهبود و درمان کولیک نوزاد از بابونه استفاده نمایید یکی از خواصی که بابونه می‌تواند به همراه داشته باشد باز شدن گرفتگی روده و آرامش اعصاب است. در واقع بسیاری از دانشمندان بر این باورند که مواد شیمیایی که در بابونه موجود است بدون عوارض و آرام بخشی قوی بر سیستم اعصاب می‌باشد.
حال به سراغ درمان کولیک می‌رویم برای درمان کولیک نوزاد گیاه بابونه را دم کنید و بگذارید پنج دقیقه بماند و آن را داخل فنجان بریزید و در دمای مناسب مثلا در دمای اتاق بگذارید تا سرد شود بعد از آن حدود بیست و هشت تا پنجاه و شش گرم را داخل شیشه نوزاد بریزید.

گیاهان دارویی

خاصیت‌های گل بابونه برای نوزاد

بر اساس تحقیقات دانشمندان ایتالیایی نوزادانی که از سینه مادر تغذیه می‌کنند هنگامی‌ که به آن‌ها این دمنوش موثر به نام چای بابونه داده می‌شود تا هشتاد و پنج درصد از وقت گریه آن‌ها کم می‌شود نکته قابل توجه این که کودک شش ماهه یا بزرگ‌تر به بابونه آلرژی داشته باشد. اما امکان آن هست که بعد از مصرف چای بابونه احساس خارش بوجود بیاید. اگر نوزاد شما بعد از مصرف چای بابونه دچار خارش شد دیگر از مصرف چای بابونه به نوزاد خودداری نمایید برای درمان آفتاب سوختگی از آلوورا استفاده نمایید. گیاه آلوورا گیاهی است که در گلدان و در آفتاب کامل رشد و نمو خواهد کرد هنگامی‌ که به برگ‌های آن نگاه می‌کنید حالتی کشیده و کمی‌ تیغ تیغ دارند اگر برگ این گیاه را از وسط بشکنید متوجه مایع غلیظی داخل آن می‌شوید.

این مایع غلیظ در آفتاب سوختگی شما بسیار موثر خواهد بود این گیاه از ۹۶% آب و ۴% مواد تشکیل دهنده فعال که می‌توان به اسید‌های آمینه و آنزیم‌هایی که باعث تغذیه پوست می‌شود اشاره کرد. موادی که داخل آلوورا قرار دارند با تولید خون اکسیژنه تازه که در رگ‌های کوچک باعث غذا رسانی به پوست می‌شود سرعت بازسازی پوست را سرعت می‌بخشد گیاه آلوورا رطوبت زیادی در خود دارد و همه زخم‌های پوستی برای درمان به رطوبت زیادی نیاز دارند.

گیاه زنجبیل شفابخش معده و دستگاه گوارش

زنجبیل گیاهی شفابخش در درمان حالت تهوع و ناراحتی معده است. گیاه زنجبیل حاوی مواد ضد اسپاسم و گرفتگی می‌باشد. هنگامی‌ که ماهیچه‌های شکمی‌ دچار انقباض و گرفتگی می‌شوند احساس می‌کنید که حالت بدی مثل حالت تهوع به شما دست داده است. هنگامی‌ که به این مورد بر خوردید می‌توانید از زنجبیل استفاده نمایید اگر دچار مشکلات معده و گوارشی هستید از این گیاه شفا بخش استفاده نمایید.

اکثر اوقات برای شما هم پیش آمده که داخل اتوبوس یا تاکسی بنشینید و حالت تهوع به شما دست بدهد. در این موارد کسانی که از گیاه زنجبیل استفاده کرده‌اند حال بهتری نسبت به سایر افراد داشته‌اند. این امر در کودکان و نوزادان نیز صدق می‌کند برای درمان ادرار سوختگی نوزادان از گل همیشه بهار استفاده کنید. سوختگی پای نوزاد مشکلی است که همه مادر‌ها با آن مواجهه می‌شوند و با بی تابی‌ها و بی قراری‌های نوزاد مواجهه می‌شوند.

امروزه کرم‌ها و و دارو‌های زیادی برای این کار تولید شده است که یک سری از آن‌ها به صورت شیمیایی و یک سری به صورت گیاهی موجود می‌باشد. یکی از کرم‌هایی که برای درمان ادرار سوختگی از آن استفاده می‌شود که با عصاره گل همیشه بهار ساخته می‌شود کرم کالاندولا می‌باشد که یکی از بهترین داروها برای درمان ادرار سوختگی در نوزادان به شمار می‌آید. هنگام خرید سیسمونی کودک کرم‌های درمان ادرار سوختگی را هرگز فراموش نکنید.

بارهنگ و خاصیت‌های بی نظیر آن

از گیاه بارهنگ غافل نباشید این گیاه با نام‌های زیادی مطرح می‌شود مثل بارتنگ یا نام لسان الحمل یا زبان گوسفند یاد شده است.اغلب مکان رویش این گیاه می‌تواند کنار جوی آب‌ها و مزارع باغ و باغچه‌ها می‌باشد. بارهنگ گیاهی است که اثر قابض و نرم کنندگی دارد و به عنوان تب بر تصفیه کننده خون آرام کننده و رافع تحریکات مجاری تنفسی و ادراری مطرح است هچنین بارهنگ در رفع ناراحتی آسم آمفیزم، اسهال ساده و صفراوی، خون ریزی‌های دستگاه گوارش ورم مخاط دهان درد دهان و درد گوش مفید است.

برگ‌های تمیز و تازه بارهنگ را بر روی زخم‌ها امتحان کنید زیرا باعث محافظت از زخم و از چرکی شدن شدید آن جلوگیری می‌کند. برای بهبود گرفتگی بینی نوزادان گل بنفشه را توصیه می‌کنیم برای درمان گرفتگی بینی نوزادان که باعث بی قراری و تنگی نفس آن‌ها می‌شود.

یکی از مشکلاتی است که اکثر مادران با آن‌ها رو به رو می‌شوند استفاده از جوشانده گل بنفشه است. هنگامی‌ که گل بنفشه را جوشاندید می‌توانید بخار آن را برای نوزاد استفاده کنید یا به عبارت دیگر نوزاد را با آن بخور دهید که این کار باعث بهبود گرفتگی بینی و و درمان آن می‌شود برای تهیه این جوشانده بهتر است ده گرم گل بنفشه را در یک لیتر آب به مدت سه دقیقه بجوشانید و آن را صاف کنید و مورد استفاده قرار دهید. پس می‌توانید با استفاده از گیاهان دارویی به کمک یک مشاور طب سنتی نتایج خوب و مفیدی را برای سلامتی فرزند‌تان رقم بزنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *