اسباب بازی باکیفیت

می‌توانید با انتخاب اسباب بازی باکیفیت برای کودکان، به جای گیج کردن کودکان خود میان انبوهی از وسایل بازی، به او کمک کنید تا بهترین آن‌ها را در اختیار داشته باشند.
اسباب بازی باکیفیت می‌تواند به جای محدود کردن فرزندان شما باعث شود که آن‌ها به خوبی رشد کنند و مهارت‌های خود را تقویت نمایند.

حداقل نگه داشتن اسباب بازی‌ها

کودکان باید بازی کنند اما به انبوهی از وسایل بازی نیاز ندارند. آن‌ها در کنار اسباب بازی‌ها محیط پیرامون خود را مورد بررسی قرار می‌دهند و تمام آنچه که برایشان جالب است را ارزیابی کرده و دوست دارند با آن بازی کنند.

هر خانه به اندازه کافی اشیای سرگرم کننده برای بازی کودکان دارد.

با رشد بچه‌ها و افزایش سن آن‌ها، روابطشان با اسباب بازی‌ها تغییر می‌کند.
ممکن است حتی آن دسته از کودکانی که دلبسته وسایل بازی خود بوده‌اند، در مدتی بعد احساسشان نسبت به آن‌ها تغییر کند و از آن دلزده شوند.
کودکان نوپا معمولا بیش از هر چیز به کاوش اشیا علاقه مند هستند.
به همین دلیل در این مرحله لازم است آن‌ها به مواردی که در تخیل خود آن را تصور می‌کنند، دسترسی داشته باشند.
این وسایل می‌تواند شامل اشیا و وسایل منزل شما باشد. در بسیاری از موارد حتی قابلمه و گلدان می‌تواند حکم وسیله بازی برای کودکان شما داشته باشد.

هر چند اگر مایل هستید تا اسباب بازی‌های واقعی برای آن‌ها تهیه کنید می‌توانید مواردی مثل بلوک‌های ساختمان سازی، عروسک‌های خزدار و یا وسایل پلاستیکی آشپزخانه را برای آن‌ها فراهم کنید.

اسباب بازی

مطالعات اخیر نشان داده است که وقتی کودکان نوپا از تعداد محدودی از وسایل بازی استفاده کنند، با هر کدام از آن‌ها مدت زمان بیشتری بازی خواهند کرد.
این مسئله به آن‌ها اجازه می‌دهد تا بیشتر تمرکز کنند و خلاقانه‌تر بازی کنند.
از این رو هنگام تهیه‌ی سیسمونی کودک باید برای فرزند خود اسباب بازی باکیفیت خریداری کنید.

کارشناسان بر این باورند که لازم است خانواده‌ها به کودکان خود اجازه دهند که با اسباب بازی‌ها و اشیایی که مورد علاقه آن‌هاست، بازی کنند.
وسایل نقاشی از جمله وسیله‌هایی است که می‌تواند از زمان کودکی فرزند شما تا زمان بزرگسالی در اختیار او قرار گیرد.
آن‌ها می‌توانند مهارت مختلفی را ارتقا دهند.

به بیان دیگر نقاشی این امکان را در اختیار کودک شما قرار می‌دهد که آن چیزی که در ذهنش می‌گذرد را بر روی صفحه کاغذ پیاده کند و آن را برای شما بیان کند.

نقاشی‌ها فرصت مناسبی برای والدین است که کودکان خود را به خاطر خلاقیت و تفکر و کوششی که دارند مورد ستایش قرار دهند.
این کار برای رشد و عزت نفس فرزند شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، چرا که به آن‌ها می‌آموزد لازم نیست که همه چیز کامل باشد.

اسباب بازی

پیروی از نشانه‌ها

بچه‌هایی که در سن پنج سالگی هستند، ترجیح خاصی برای فعالیت‌های خود دارند.
آن‌ها مایل هستند تا ساخت برج، طراحی مسیر قطار، بازی با عروسک‌ها و قصه گویی را تجربه کنند. به همین دلیل بهتر است شما با توجه به علاقه و استعداد آن‌ها، اسباب بازی و وسایلی را که دوست دارند تهیه کنید.

از طرف دیگر برای اینکه فرزندتان بتواند به راحتی احساسات خود را بیان کند، بهتر است از وسایلی استفاده کنید که می‌دانید فشار و استرس زیادی را به او وارد نمی‌کند.

هر چقدر که کودکان شما بزرگ‌تر می‌شوند، ترجیح می‌دهند که خودشان اسباب بازی‌هایشان را انتخاب کنند و به دنبال وسایل خاصی هستند.
به یاد داشته باشید که یکی از مناسب‌ترین وسایل برای آن‌ها نمونه‌هایی است که امکان تعامل شخصی را برای آن‌ها فراهم می‌کند.
توجه به علامت‌هایی که حاکی از بزرگ شدن کودکان شماست، باعث می‌شود تا آن‌ها را باور کرده و به اعتماد کنید.

او را در انبوهی از وسایل غرق نکنید

هر چند که لازم است این اجازه را به کودک خود بدهید که وسایل بازی اش را در کنار خود پخش کند، اما این موضوع بدین معنی نیست که با انبوهی از اسباب بازی‌ها او را گیج و سردرگم کنید.
اسباب بازی باکیفیت می‌تواند فرصتی مناسب برای تعامل شما با کودک باشد، چرا که می‌تواند ابزاری برای ابراز خلاقیت و افزایش یادگیری او باشد.

به جای استفاده از تبلت و فضای مجازی، زندگی در دنیای واقعی را به آن‌ها بیاموزید.

اسباب بازی

بسیاری از کودکان شما ترجیح می‌دهند تا با موبایل، تبلت و لپ تاپ سرگرم باشند.
حتی اگر به کودکان دو یا سه ساله نگاه کنید، متوجه خواهید شد که آن‌ها به سرعت می‌آموزند که چگونه با این وسایل بازی کنند. از بازی‌های مجازی گرفته تا تماشای انواع انیمیشن‌ها، کودکان علاقه خاصی به آن نشان می‌دهند.

با این وجود اگر از مضرات و مشکلاتی که ممکن است این وسایل الکترونیکی برای کودکان شما ایجاد کند، آگاه باشید، نه تنها ترجیح می‌دهید که این کار را کنترل کنید، بلکه مدام در پی این خواهید بود که این فرایند را حذف کنید.

هر چند تماشای انیمیشن در سنین مناسب، برای کودکان خالی از اشکال خواهد بود، اما اگر در سنین پایین به جای تماشای برنامه‌های کودک، برای آن‌ها کتاب بخوانید، قدرت تصویرسازی و تخیل او را افزایش داده و به او اجازه می‌دهید تا پس از مدتی او شروع به داستان گویی کند و از احساسات و تخیلات خود با شما صحبت کند.

توجه به تمام این مسائل پیش از متولد شدن فرزند شما باعث می‌شود تا هنگام رشد و تربیت او، نه به شکل ایده آل و کامل، اما به صورت مناسب و با بهترین شیوه‌ها در مسیر رشد و توسعه مهارت‌های او گام بردارید، در نتیجه اطمینان خواهید داشت که کودکان شما راه رشد و آموزش را به سلامت می‌پیمایند و به دور از تنش و چالش‌هایی که ممکن است وجود داشته باشد، به خوبی پرورش می‌یابند.
برای همین لازم است هنگام تهیه سیسمونی نوزاد پسر و دختر خرید اسباب بازی باکیفیت را در اولویت قرار دهید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *